مهارت آموزی، حلقه مفقوده اشتغال در کشور

شهرضا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: فقدان مهارت و تکیه بر دانش‌های تئوری دانشگاهی مهم ترین عامل تشدید بحران بیکاری و سد راه موفقیت طرح‌های اشتغالزایی است.

سمیه محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با اشاره به سفر اخیر هیئت ایرانی به ژنو، اظهار کرد: در این سفر با وزرا و مسئولان کار کشورهای مختلف دنیا، به ویژه کشورهای موفق در حوزه کارآفرینی بحث و تبادل نظر انجام شد.

وی ادامه داد: مهم ترین عامل موفقیت کشورهای توسعه یافته و کشورهای پیشتاز در زمینه کارآفرینی و اشتغال، توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزش نیروهای جویای کار بوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور ایران به شدت کمبود نیروی ماهر و کاردان که توانایی کارهای عملی را داشته باشد، احساس می‌شود.

محمودی اظهار کرد: متأسفانه در کشور ایران بر آموزش‌های تئوری و دانشگاهی تأکید و از توسعه مهارت‌های فنی و کاری غفلت شده که همین مسئله باعث افزایش دانش آموختگان دانشگاهی بیکار شده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان شهرضا به خوبی ارایه می‌شود، اما اگر لازم باشد از حمایت‌های وزراتخانه‌ای و مساعدت مسئولان ارشد کشوری در این زمینه نیز استفاده می‌کنیم تا این بخش بیشتر توسعه باید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا، تصریح کرد: راه‌اندازی این مرکز بزرگ تجاری و اقتصادی زمینه رونق اقتصاد منطقه و استان و حل مشکل بیکاری را فراهم می‌کند.

محمودی با تأکید بر ضرورت حمایت مسئولان استانی و شهرستانی از راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا، اظهار کرد: این یک طرح بزرگ است که سود آن نصیب همه می‌شود و جوانان جویای کار را از سرگردانی نجات می‌دهد.

کد خبر 345706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.