تعریف استانداردهای جهانی صنایع دستی توسط اصفهان

رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با بیان اینکه هرچیزی برای ثبت‌شدن به استاندارهای جهانی نیاز دارد، گفت: به دلیل اینکه اصفهان شهر جهانی صنایع دستی است، از این رو تعریف استانداردهای جهانی صنایع دستی نیز به عهده اتحادیه صنایع دستی اصفهان خواهد بود.

به گزارش ایمنا، عباس شیردل رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان در آیین افتتاح نمایشگاه عکس صنایع دستی که پیش از ظهر یک‌شنبه_ ۲۰ خردادماه_ و به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، گفت: هرچیزی برای ثبت شدن نیاز به استاندارهای جهانی دارد، برای مثال سنگ‌های قیمتی باید از انگلستان مجوز دریافت کنند و به دلیل اینکه اصفهان شهر جهانی صنایع دستی است از این رو تعریف استانداردهای جهانی صنایع دستی نیز به عهده اتحادیه صنایع دستی اصفهان خواهد بود؛ هم‌چنین در تلاش هستیم تا نمایشگاه عکس صنایع دستی در سطح جهانی نیز برگزار شود.

وی افزود: قرار است که با حدود ۲۰ اتحادیه و اصناف در اصفهان تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود که با این کار مشترکِ صنفی، در مکانی با عنوان بازار و یا خانه‌ای ایرانی در تهران، اصناف اصفهان کارهای دستی خود را به نمایش بگذارند.

شیردل با توجه به اینکه اصفهان شهر جهانی صنایع دستی است و باید در سطح جهانی نیز دیده شود، خاطر نشان کرد: برای این کار ابتدا از مسابقه عکس صنایع دستی در اصفهان آغاز کردیم تا این راه ادامه پیدا کند و در سراسر جهان این عکس‌ها ارسال و دریافت شود و بتوانیم با عکس، صنایع دستی ایران و به ویژه اصفهان را به سراسر جهان معرفی کنیم.

رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با بیان اینکه حدود ۳۰۰ اثر از ۳۰ هنرمند عکاس به دبیرخانه مسابقه عکس صنایع دستی اصفهان ارسال شد، گفت: از بین عکس‌های دریافت‌شده تعداد ۲۰ اثر انتخاب و زهرا باغبان، صبا امیری و آزاده عزیزیان موفق به کسب رتبه شدند.

گفتنی است، در پایان آیین افتتاح نمایشگاه عکس صنایع دستی، ضمن تقدیر از برگزیدگان مسابقه عکس صنایع دستی، از هنرمندان پیشکشوت در این عرصه ازجمله ابراهیم امین الرعایا، محمد تاج، مهران عمرانی و اصغر فولادگر و هم‌چنین کارآفرینان موفق مانند احمد ترکان، باقر خویی، معصومه صابری تجلیل شد.

کد خبر 345647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.