مرمت بازار بزرگ و تاریخی شهرضا آغاز شد

عملیات مرمت بازار تاریخی شهرستان شهرضا پیش از ظهر امروز با حضور مدیر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، در آیین آغاز عملیات مرمت بازار تاریخی شهرضا، فریدون اله‌یاری اظهار کرد: اقدامات مرمتی در این بازار تاریخی با اعتباری بالغ بر پنج میلیاردریال شامل استحکام‌بخشی ستون‌ها، طاق‌ها و اجرای برخی طاق‌های آسیب دیده انجام می شود.

وی افزود: شهرستان تاریخی شهرضا که قدمت آن به پیش از اسلام باز می‌گردد، در مسیر شاهراه ارتباطی شمال به جنوب کشور قرار دارد، لذا این شهرستان در طول تاریخ به این واسطه در حوزه‌های فرهنگی و تمدنی فلات مرکزی ایران از توسعه و پیشرفت فراوانی برخوردار بوده است.

مدیر اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان به جایگاه بازار تاریخی شهرضا اشاره کرد و گفت: بازار تاریخی شهرضا در طول ازمنه مختلف از رونق و شکوه فراوانی برخوردار بوده به گونه‌ای که در سده‌های پنجم و ششم هجری قمری(در عصر سلاجقه) و سپس در سده یازدهم هجری قمری و همزمان با عصر صفوی، این بازار از رونق فراوانی برخوردار بوده است، به گونه‌ای که تجار و بازرگانان منطقه عراق عجم و به‌ویژه تجار پایتخت صفوی(اصفهان) در این بازار رفت‌وآمد داشته و به تجارت می‌پرداختند

کد خبر 345544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.