تخلفی که شهرهای کوچک برای افزایش درآمد انجام می‌دهند

رییس اداره ممیزی درآمد شهرداری اصفهان گفت: گاهی مشاهده می شود که شهرداری‌های شهرهای کوچک عوارض خودرو شهروندان دیگر شهرها را برای افزایش درآمد خود دریافت می کنند که این یک تخلف آشکار است.

مهدی زارعی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: دریافت عوارض خودرو که نرخ آن در تمام شهرها یکسان است، توسط شهرداری سایر شهرهایی که فرد در آن زندگی نمی‌کند، طبق یک قانون بالادستی تخلف است، اما متأسفانه اکثر شهرداری‌های شهرهای کوچک برای افزایش درآمد مرتکب این تخلف می شوند و این یک خلل بزرگ است.

وی افزود: دلیل پرداخت عوارض خودرو توسط شهروندان در شهرداری های سایر شهرهای همجوار اصفهان فرار از پرداخت معوقات عوارض است که متأسفانه بعضی از شهرداری‌ها با بی توجهی به بدهی سنوات قبلی، برای افزایش درآمد خود تنها عوارض سال را دریافت می‌کنند.

رییس اداره ممیزی درآمد شهرداری اصفهان با بیان اینکه موارد تخلف مشاهده شده توسط استانداری تذکر داده شده است، تصریح کرد: شهرداری‌ها منع قانونی برای دریافت عوارض دارند، اما عمل کردن به این منع قانونی بستگی به عملکرد و برخورد جدی استانداری دارد.

وی گفت: شهروندان باید از محلی که خدمت می گیرند، عوارض خود را پرداخت کنند، به عنوان مثال شهروندانی که از خدمات شهرداری اصفهان استفاده می‌کنند، باید عوارض خود را در شهرداری اصفهان بپردازند.

کد خبر 345369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.