در خانه غذا بپزید تا سالم بمانید

خیلی از خانم ها به همراه همسرشان، ساعت های طولانی از روز را در بیرون از منزل سپری می کنند و فرصت چندانی برای آشپزی ندارند. طبیعتا بیشتر هم از غذای بیرون و فست فودها برای خانه خرید می کنند که چندان سالم نیست و در دراز مدت مشکلات سلامتی را برای خانواده به همراه دارد.

به گزارش سرویس علمی ایمنا و به نقل از CNN، با آشپزی در منزل می توانید کلسترول خود را بهبود بخشیده، انرژی بیشتری داشته باشید و سالمتر زندگی کنید. هنگام آشپزی در منزل، شما کنترل کاملی بر روی غذایی که می خورید دارید، بنابراین اگر شما نیازها و یا برنامه غذایی و رژیم خاصی دارید می توانید اطمینان حاصل کنید که آنها در حال برآورده شدن هستند.

جکی نیگنت، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب «کتاب طب طبیعی درمان دیابت» می گوید شما طبیعتا در خانه از بهترین مواد ممکن استفاده می کنید. اگر شاغل هستید روزهایی که وقت دارید در منزل آشپزی کنید را در تقویم خود علامت بزنید و یک روز قبل ازآن زمان را برای خرید تعیین کنید. هر آنچه که تصمیم می گیرید مهم است که انعطاف پذیر باشید.

دقت کنید که اگر این پنج مورد را جدی بگیرید مطمئنا غذای شما سالم تر خواهد بود:

  1.  ذهنیتتان را درباره غذا تغییر بدهید. به جای خوردن چیپس و بستنی هنگام تماشای تلویزیون مغذیجات بخورید.
  2. در خانه غذا بخورید.
  3. یک روز در هفته را بدون گوشت غذا بپزید.
  4. میوه ها و سبزیجات بیشتری بخورید.
  5. آب بیشتری بنوشید.

به گفته نیگنت، آشپزی در خانه به شما امکان می دهد از مواد تازه، میوه های روز وفصل و غذاهایی بدون مواد مصنوعی استفاده کنید. همچنین اجازه می دهد تا شما  از مقدار کمتری مواد افزودنی مانند نمک وشکر استفاده کنید.

برای شروع آشپزی سالم، یک برنامه پخت و نویسید که شامل جمع آوری دستورهای آشپزی، تجهیزات و مواداولیه و همچنین تعیین تعداد دفعاتی باشد که در هفته شما
می توانید برای آشپزی برنامه ریزی کنید. نیگنت می گوید"اگر شما نمی توانید به طور کامل در هفته آشپزی کنید، با یک وعده غذا در هفته شروع کنید. اگر سرتان خیلی شلوغ است ممکن است سه وعده غذا در هفته بپزید اما در نهایت همین سه وعده به سلامت شما کمک می کند."

اگر از آن دسته عروس خانم های تازه کار هستید برای تجهیزات آشپزی اولیه، نیگنت توصیه می کند" یک تخته برش بزرگ، چاقوی آشپز تیز، یک قابلمه بزرگ با یک ماهیتابه، یک کفگیر سیلیکونی و قاشق پخت وسایل اولیه مورد نیاز شماهستند."

او می گوید "نمک، فلفل و روغن زیتون باکیفیت فوق العاده سه اصل هستند که من نمی توانم بدون آن زندگی کنم."

به گفته نیگنت دانه غلات، آجیل، میوه های خشک و سرکه به اضافه کردن طعم در هنگام پخت به شما بسیار کمک می کند.

البته گاهی اوقات، دستورهای آشپزی پیچیده می توانند با لیست های مواد مورد نیازپیچیده و ...  با تکنیک های پخت و پز که برای شما نا آشنا هستند، شما را گیج کنند اما یک دستور ساده می تواند به همان اندازه یک دستور ساده خوشمزه و سالم باشد.

کد خبر 345366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.