شناسایی بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا به دیابت در شهرضا

شهرضا – رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ بیمار جدید مبتلا به دیابت، در غربالگری طرح ایراپن در شهرستان شناسایی شده‌اند.

حجت الله تنهایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با اشاره به اجرای طرح ایراپن در این شهرستان، اظهار کرد: از ابتدای اسفند ۹۴ تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال، ۵۷ درصد از مجموع ۹۴ هزار و ۵۸۳ نفر جمعیت بالای ۲۰ سال شهرستان، شامل ۵۳ هزار و ۹۳۷ نفر در این طرح غربالگری شده‌اند.

وی با بیان اینکه جمعیت بالای ۳۰ سال شهرستان ۷۱ هزار و ۷۲۳ نفر است، تصریح کرد: از این تعداد ۶۹ درصد شامل ۴۹ هزار و ۵۱۸ نفر غربالگری شده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه در این مدت ۴۴۱۹ نفر از افراد ۲۰ تا ۳۰ سال شهرستان در طرح ایراپن غرابلگری شده‌اند، گفت: مجموع این گروه سنی در شهرستان ۲۲ هزار و ۸۶۰ نفر است که تاکنون ۱۹.۳ درصد از آنان ارزیابی خطر شده‌اند.

تنهایی ادامه داد: در همین مدت ۵۷.۷ درصد از جمعیت زنان شهرستان شامل ۳۱ هزار و ۷۶ نفر و ۴۲.۳ درصد از جمعیت مردان شامل ۲۲ هزار و ۸۶۱ نفر، در طرح ایراپن غرابلگری شده‌اند.

وی اضافه کرد: ۴۶ هزار و ۳۵۱ نفر از افراد غربالگری شده دارای ریسک خطر کمتر از ۱۰ درصد، ۱۱۱۹ نفر دارای ریسک خطر ۱۰ تا ۲۰ درصد، ۲۹۶ نفر دارای ریسک خطر ۲۰ تا ۳۰ درصد و ۱۸۶۲ نفر دارای ریسک خطر ۳۰ درصد و بیشتر بوده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه پیش از این ۵۸۲۸ بیمار مبتلا به فشارخون و ۲۶۳۴ بیمار مبتلا به دیابت در شهرستان شناسایی شده بود، تصریح کرد: با اجرای غربالگری ایراپن، ۸۳۶ بیمار جدید مبتلا به فشارخون و ۵۳۰ بیمار جدید مبتلا به دیابت در شهرستان شناسایی شده‌اند.

تنهایی اضافه کرد: تعداد ۱۴۴۸ بیمار جدید مبتلا به اختلال چربی در شهرستان شناسایی شدند، این در حالی است که پیش از این نیز ۲۴۴۴ بیمار مبتلا به کلسترول بالا در شهرستان شناسایی شده بودند.

وی از ارزیابی ۱۳۳۸۷ نفر از افراد ۵۰ تا ۷۰ سال این شهرستان در رابطه با بیماری سرطان روده بزرگ خبر داد و افزود: از مجموع ۱۲۰۶۹ آزمایش fit انجام شده، ۴۰۰ مورد مثبت گزارش شده است.

به گزارش ایمنا، «ایراپن» یا طرح کنترل بیماری‌های غیرواگیر برای نخستین بار در کشور در چهار شهرستان شهرضا، مراغه، نقده و بافت اجرا شد.

کد خبر 345334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.