برخورد قاطعانه با آزاردهنده کودک افغانستانی انجام می‌شود

مدیرکل امور اتباع ومهاجران خارجی استانداری اصفهان گفت: برخورد قاطعانه با آزار دهنده کودک افغانستانی در دستور کار مسئولان استان اصفهان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان، مهدی سلیمانی با بیان اینکه پس از وصول گزارش مبنی بر کودک آزاری دختر ۵ ساله افغانستانی، مراتب از سوی فرمانداری شهرستان، مقامات محترم قضایی، نیروی انتظامی و بهزیستی مورد پیگیری قرار گرفت، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته کادر بیمارستان ضمن تکمیل روند درمانی، وی در کمتر از ۲۴ ساعت از بیمارستان ترخیص و تحویل خانواده شده است.

وی با بیان اینکه در چارچوب وظایف ذاتی، حمایت روانی و اجتماعی از کودک و خانواده وی از ابتدای حادثه توسط بهزیستی و اورژانس اجتماعی صورت گرفته و کماکان این خدمات ارائه می شود، تصریح کرد: معاضدت‌های قضایی لازم به این خانواده برای تکمیل پرونده و رسیدگی نهایی صورت خواهد گرفت و با توجه به تأکیدات دادستان در چارچوب قوانین و مقررات و بدون هیچ گونه مسامحه و با سرعت به این پرونده رسیدگی خواهد شد و تابعیت و ملیت متهم تأثیری در رسیدگی به پرونده ندارد.

مدیرکل امور اتباع ومهاجران خارجی استانداری اصفهان مرجع تشخیص کودک آزاری و نوع آن را  در صلاحیت پزشکی قانونی و قاضی پرونده اعلام کرد و گفت: تا قبل از تکمیل تحقیقات توسط ضابطان قضایی هرگونه اظهار نظر در این خصوص فاقد اعتبار است و شاهد عینی تنها یک نفر را به عنوان کودک آزار مشاهده کرده و ادعای صورت گرفته در این زمینه صحت ندارد.

وی ادامه داد: تحقیقات با حفظ حرمت خانواده و همچنین خدشه‌دار نشدن روند شناسایی متهم با جدیت در حال انجام است.

سلیمانی ضمن ابراز همدردی با خانواده این کودک بر پیگیری مقامات انتظامی و دستگاه قضایی در رسیدگی سریع و قاطع به این موضوع تأکید کرد.

مدیرکل امور اتباع ومهاجران خارجی استانداری اصفهان با اشاره به حضور بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر تبعه افغانستانی دارای مدرک قانونی اقامت در استان اصفهان، تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران حفظ کرامت این مهاجران و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی، قضایی و انتظامی به درخواست‌های آنان بدون توجه به مدرک اقامتی آنان است.

کد خبر 345278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.