۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
 چای سبز از قلب محافظت می‌کند

این روزها با دسترسی بهتر به اطلاعات پزشکی، اکثر مردم دیگر متوجه شده اند که چای سبز مزایای بسیاری دارد. این گیاه درکنار قدرت مبارزه با سرطان به کاهش وزن هم کمک فراوانی می کند.

به گزارش سرویس علمی ایمنا، دانشمندان نشان داده اند که چای سبز برای افراد مبتلا به آلزایمر نیز بسیار مفید است اما مهم ترین خاصیت چای سبز در محافظت از قلب است.

بر اساس یک مطالعه جدید، مولکول های موجود در چای سبز بدن را در برابر آترواسکلروز، که یک علت شایع حملات قلبی و سکته مغزی محسوب می‌شود، محافظت می‌کند. آترواسکلروز به آرامی و بدون نشانه مشخصی کم کم رشد می‌کند؛ البته علائم کمی نیز در بدن دیده می‌شود اما در طول سال ها، آترواسکلروز می‌تواند بدن را دچار مشکل کند.

هنگامی که رسوبات چربی و سایر مواد در سرخرگهای بدن شما تجمع می‌یابند، موجب تنگی آنها میشود و عبور جریان خون با مشکل روبرو می‌شود که به این حالت "تصلب شریان"  یا همان  "آترواسکلروز" میگویند. این وضعیت به انسداد عروق خونی قلب) سرخرگها) و در نتیجه بروز حمله قلبی یا درد قفسه سینه منجر میشود؛ طی این انسداد، شریان ها باریک ترمی شوند و جریان خون کاهش می‌یابد. همانطور که عروق مسدود می شوند، برخی مناطق بدن نیز متعاقبا کمتر اکسیژن دریافت می‌کنند.

با توجه به محل شریان های آسیب دیده، آترواسکلروز می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند بیماری عروق کرونر و همچنین سکته مغزی بشود. برخی از عوامل خطرآفرین برای تصلب شریان، اضافه وزن، دیابت و فشار خون بالا و یا کلسترول هستند.

کد خبر 345251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.