خانه‌های تاریخی را با مشارکت شهرداری مرمت می‌کنیم

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: دولت با مشارکت به ویژه سازمان میراث فرهنگی، شهرداری اصفهان و همچنین مردم و سایر نهادهای عمومی از خانه های تاریخی که واجد ارزش تاریخی هستند، حمایت می‌کند.

 به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمد حسن طالبیان در دیدار با شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان یکی از شاخص‌ترین شهرهای تاریخی ایران و جهان است، اظهار کرد: در بازدیدهایی که طی چند سال اخیر از این شهر تاریخی داشتیم، به این نتیجه رسیده ایم که خوشبختانه محور توسعه مرکز تاریخی این شهر به سوی انسان محوری حرکت می کند که این در جای خود قابل تقدیر است.

وی درباره دلیل برگزاری این نشست گفت: همگی باید تلاش کنیم با مشارکت شهرداری، شورای اسلامی شهر و سازمان میراث فرهنگی، توسعه کمی و کیفی اصفهان را متناسب با تاریخ کهن آن رقم بزنیم.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: با توجه به اشتراکات خوبی که میان سازمان میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان وجود دارد امیدوارم بتوانیم در حوزه های مختلف از جمله  ادامه عملیات بازآفرینی حمام خسرو آقا، ادامه عملیات مطالعه و ساماندهی محور تاریخی چهارباغ، همکاری در راه اندازی موزه های جدید در اصفهان و همچنین حفاظت و نگهداری از پل‌های تاریخی اصفهان با هماهنگی دو نهاد سازمان میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان به نیکی از هویت اصیل تاریخی اصفهان حفاظت کنیم.

آمادگی لازم برای حفاظت از میدان نقش جهان

طالبیان با تاکید بر اهمیت پایگاه جهانی میدان نقش جهان گفت: این مجموعه عظیم تاریخی یکی از ارزنده ترین و شاخص ترین مجموعه های تاریخی کشور است، لذا به دنبال تدوین و آماده سازی طرح جامع مرمت و استحکام‌بخشی مجموعه میدان امام (نقش جهان) و پیرامون آن به ویژه محورهای تاریخی در چهار سمت میدان، محور شرقی مسجد شیخ لطف الله هستیم، با این وصف با توجه به دغدغه های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در این زمینه، از آمادگی لازم برای طراحی یک طرح جامع مرمتی جهت حفاظت از میدان و محورهای پیرامون آن با مشارکت شهرداری اصفهان برخورداریم.

با مشارکت شهرداری خانه‌های تاریخی را مرمت می‌کنیم

 وی با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت با موضوع حمایت مادی و معنوی از خانه‌های تاریخی ارزشمند کشور تاکید کرد: دولت با مشارکت به ویژه سازمان میراث فرهنگی، شهرداری اصفهان و همچنین مردم و سایر نهادهای عمومی از خانه های تاریخی که واجد ارزش تاریخی هستند، حمایت می‌کند و البته مرمت و ارتقاء کیفیت مرکز تاریخی اصفهان هم انجام می‌شود.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار امیدواری کرد: با همکاری تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم در راستای مرمت و تعیین کاربری‌های فرهنگی و گردشگری ویژه خانه‌های تاریخی اصفهان در چارچوب قوانین موجود با مشارکت شهرداری اصفهان فعالیت کنیم.

کد خبر 345209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.