طرح موضوع توافق روسیه با اسرائیل فرافکنی صهیونیست‌ها است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، معتقد است: حضور روسیه در سوریه در راستای حفظ منافع این کشور است و توافق با اسرائیل برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه فرافکنی صهیونیست‌ها است.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، سیدمحمدجواد ابطحی در خصوص توافق روسیه و رژیم صهیونیستی درباره خروج نیروهای ایرانی از سوریه، گفت: این موضوع فرافکنی است که در منطقه صورت گرفته است، در حقیقت بعد از انتخابات لبنان و عراق و مباحث پیرامون برجام گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تحقق توافقی جهت خروج نیروهای ایرانی از سوریه، صورت گرفته است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نیروهای ایرانی به دعوت دولت سوریه در خاک این کشور حضور دارند و در صورتی که دولت سوریه از ما بخواهد، از این کشور خارج خواهیم شد، بنابراین تصمیم‌گیری روسیه یا رژیم صهیونیستی برای بودن یا نبودن ایران در سوریه خلاف قوانین حاکمیت سوریه است.

وی افزود: روسیه نیز چنین توافق و اقدامی را نخواهد کرد، زیرا حضور روسیه در دریای مدیترانه و سوریه نیز در راستای حفظ منافع سوریه است، بنابراین این موضوع که بیشتر فرافکنی صهیونیست‌ها است را نباید باور کرد.

ابطحی یادآور شد: روابط ایران و سوریه به دوران قبل از انقلاب بازمی‌گردد و هم‌اکنون هم نیروهای ایران به دعوت و خواسته دولت سوریه در این کشور حضور داشته و از منافع ملت سوریه حمایت می‌کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در هر حال وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باید در چنین شرایطی تصیمم‌گیری منسجمی داشته باشد و از نقش و رایزنی خود با دولت سوریه برای ماندن یا خروج نیروهای ایرانی از خاک سوریه استفاده کند.

به گزارش ایمنا؛ کانال ۱۰ تلویزیون اسراییل در گزارشی مدعی شد روسیه و اسراییل توافق کرده‌اند که کنترل مرزهای جنوبی سوریه در دست نیروهای دولتی سوریه باشد و نیروهای خارجی از جمله حزب الله لبنان و نیروهای ایرانی از این منطقه بیرون بروند.

کد خبر 345201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.