وزش تندباد با سرعت ۱۰۰ کیلومتر

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: برای امروز و فردا وزش تندباد لحظه‌ای با سرعت ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در نقاط مختلف استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

نازنین زهرا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان طی دو روز آینده اظهار کرد: بررسی این نقشه‌ها بیانگر ناپایداری‌های جوی در این بازه زمانی در اکثر نقاط استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه بارش‌های رگباری برای امروز و فردا در اکثر نقاط استان اصفهان به ویژه در مناطق غرب و شمال استان پیش‌بینی می‌شود، گفت: بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق در استان اصفهان اتفاق می‌افتد.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه  افزایش ابر و وزش باد شدید و نسبتاً شدید نیز برای ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: تندبادهای لحظه‌ای در این بازه زمانی بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در استان اصفهان پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه احتمال بارش تگرگ نیز برای استان طی دو روز آینده وجود دارد، افزود: همچنین به دلیل وزش باد شدید در استان و بلند شدن گرد و خاک کاهش دید افقی نیز پیش‌بینی می‌شود.

سیدان با بیان اینکه از شدت بارش‌های بهاری در روز دوشنبه کاشته می‌شود، اضافه کرد: به دنبال خروج سامانه از استان از روز دوشنبه تا چهارشنبه شاهد افزایش چهار تا پنج درجه‌ای دمای هوا در اکثر نقاط استان اصفهان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده بیشینه دمای هوای اصفهان تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: در این بازه زمانی اصفهان در گرم‌ترین ساعات به۳۴ درجه و در سردترین ساعات نیز به دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان خور و بیابانک با دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر را گرم‌ترین نقطه استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده اعلام کرد و افزود: همچنین در این بازه زمانی فریدونشهر با دمای هوای ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین نقطه استان اصفهان پیش بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای شرایط جوی امروز و فردا اطلاعیه صادر نکرده است و هنوز شرایط استان به وضعیت صدور اخطاریه نرسیده است.

کد خبر 345176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.