برجام نظر کشورهای جهان نسبت به ایران را تغییر داد

خوانسار- معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: وقتی رییس جمهور آمریکا از برجام خارج شد، به جز رژیم کودک کش صهیونیست  دیگر کشورها آن را همراهی نکردند. در برجام ثابت کردیم  اهل جنگ نیستیم و خواهان  صلح و دوستی با کشورها هستیم و به همین دلیل نظر کشورهای جهان  نسبت به ایران تغییر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، حسینعلی امیری در جلسه شورای اداری خوانسار اظهار کرد: مردم همواره در صحنه‌های سیاسی،  دفاعی با حضور خود ازآرمان‌های امام و شهدا دفاع  و ازدولت‌ها پشتیبانی کرده اند. در نگاه به تاریخ اسلام و دوران ائمه معصومین(ع) باید با تأسی و  الگو گرفتن از سیره و روش ائمه اطهار مشکلات را برطرف کنیم.

معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: شجاعت همیشه در جنگ مهم نیست، گاهی شجاعت در صلح مهم‌تر و بالاتر است. برجام که رهبر معظم انقلاب آن را نرمش قهرمانه معرفی می‌کنند، به تأسی از بزرگان و پیشوایان دین صورت گرفت و به خاطر یک مصلحت مهم‌تر این توافق را امضا کردیم. در دوران امام حسن مجتبی(ع) معاویه قصد داشت به مردم القا کند که امام حسن (ع) اهل صلح  و سازش نیست و به دنبال جنگ است. امام حسن مجتبی(ع) با معاهده صلح ابزار را از معاویه گرفت و نفرت در طول تاریخ برای معاویه ماندگار شد.

امیری گفت: امروز نیز  گرچه با بدعهدی‌های آمریکا در خروج از این معاهده بین المللی مواجه هستیم، اما  ازبرکاتش نیز بهره‌مندشده ایم. امروز جامعه جهانی همراه با کشور ایران شده است در صورتی که در  سال ۹۱ ایران ستیزی مطرح بود؛ زیرا استکبار جهانی یک چهره خشن در ذهن مردم و دولتمردان دنیا ساخته بود.

امیری افزود: وقتی رییس جمهور آمریکا از این معاهده بین المللی خارج شد، به جز رژیم کودک کش صهیونیست  دیگر کشورها آن را همراهی نکردند. در برجام ثابت کردیم  اهل جنگ نیستیم و خواهان  صلح و دوستی با کشورها هستیم و به همین دلیل نظر کشورهای جهان  نسبت به ایران تغییر کرد.

معاون امور مجلس رییس جمهور گفت:  قبل از عهد نامه برجام نمی‌توانستیم صادرات نفت داشته باشیم و تحریم‌های ظالمانه  برکشور سنگینی می کرد. با حمایت رهبر معظم انقلاب و با مدیریت رییس جمهور و تلاش تیم  مذاکره کننده  با یک قطعنامه سایه قطعنامه‌های ظالمانه از کشور برداشته شد.

امیری گفت: امروز بازار نفت خود را در کشورهای دیگر داریم و از راه  درآمدهای نفتی به صندوق ذخیره کمک می‌شود و کشور در یک مسیر توسعه قرار گرفته است. در همین راستا، اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه‌های دولت است و چالش‌های فرا روی توسعه کشور را باید شناسائی و با  نوآوری جدید طرح کنیم.

وی تأکید کرد: امروز با تکیه به توانمندی‌ها و دانش داخلی کشور  با  اتحاد و انسجام مردم می‌توان از برنامه‌های دشمنان عبور کرد. مهمترین مولفه  قدرت ایران،  نیروی انسانی، اتحاد و انسجام است ومهم ترین موضوعی که قدرت ملی ما را رقم می‌زند اعتماد ملی است.

امیری تأکید کرد: قانون را باید طوری در ادارات برنامه‌ریزی کنید که مشکلات بروکراسی برای ارباب رجوع حل شود، کشور نیاز به همکاری آحاد مختلف مردم دارد.

کد خبر 345151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.