زوال و نابودی رژیم صهیونیستی اولویت اول جهان اسلام است

لنجان_امام جمعه فولادشهر گفت: مسئله فلسطین ، نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف کماکان در دستور کار همه ملت‏ های مسلمان به‏ ویژه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: بزرگان ما مقید بودند روز اول ماه رمضان دو رکعت نماز شکر بخوانند که خدا به آنها لطف کرده و زنده مانده اند تا سالی دیگر ماه رمضان را درک کنند.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان شیطان با غل و زنجیر بسته می شود، افزود: مسئله بسیار عجیبی است که شیطان که بسیار فعال بوده چگونه در این ماه بسته می شود و بر همین اساس امیرالمۆمنین علی (ع) می فرماید: شیطان عُقده، عُقده پیش می آید یعنی گِره، گِره، آرام آرام پیش آمده تا آرام آرام مستحبات را کنار می گذاری.

امام جمعه فولادشهر بابیان اینکه شیطان گره تنفّر از مکروهات را باز می کند، افزود: دلیل بسته شدن دست شیطان در ماه رمضان این است که انسان در این ماه یا مستحب انجام می دهد و یا واجب و به این دلیل شیطان نمی تواند به تو راه پیدا کند.

سرافراز اضافه کرد: البته اینکه گفته اند شیطان بسته است، نسبی است، در همین ماه رمضان انسان هایی هستند که جنایت می کنند، عرق می خورند، معصیت می کنند، حتی نماز هم نمی خوانند، روزه هم نمی گیرند و خداوند در قرآن می فرماید: هر کس نور خدا در زندگی اش کم رنگ شود؛ شیطان ایمانش را سرقت می کند و شیطان همراهش می شود بر همین اساس تا هنگامی که نور خدا قوی است، او نمی تواند در انسان نفوذ کند.

وی عنوان کرد: در ماه رمضان نور خدا قوی است و در همه خانه ها قرآن تلاوت می شود و زبان ها مشغول ذکر خداست، طبیعتاً می گویند که دست شیطان بسته است و درهای رحمت باز است.

امام جمعه فولادشهر در ادامه با بیان اینکه در آستانه سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و همچنین سالگرد قیام خونین پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲ هستیم، گفت: انقلاب اسلامی از مدرسه فیضیه قم و از محرم و عاشورا آغاز شد و نشان داد که این انقلاب با عاشورا پیوند دارد، نشان هویت انقلاب ما این است که دنباله روی نهضت حسینی است و رهبر آن نیز شاگرد همین مکتب است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مردم شناس ترین رهبر دنیا بودند و به خوبی نیازهای مردم را درک کردند و متناسب با آن نیز انقلاب را هدایت کردند، افزود:  از سوی دیگر عبودیت خالص پروردگار متعال، خدمت به مردم، صراحت، شجاعت، تکلیف گرایی و دشمن‌شناسی از جمله ویژگی‌های بی‌نظیر امام خمینی(ره) بود که ایشان را به رهبری مقتدر تبدیل کرد به گونه‌ای که بتوانند بدون استفاده از زر و زور و تنها با تسخیر قلب مردم دنیا را تکان دهند.

سرافراز افزود: امام خمینی(ره) بندگی و خدمت خالصانه به مردم را مقدم بر همه چیز قرار دادند، صریح بودند و مانند سیاست‌مداران دنیا سیاسی کاری نمی کردند، منافقان را هیچ گاه نپذیرفتند و حاضر نشدند برای رسیدن به هدفشان از گروه‌های مخالف و معاند مانند کمونیست‌ها و منافقان کمک بگیرند، آمریکا را دشمن شماره یک ملت‌های مظلوم و محروم معرفی کردند و با اقتدار به هدف والای خود دست یافتند.

وی تصریح کرد: مسئولان امروز نیز باید این آموزه‌ها را در نظر داشته باشند، بندگی خداوند و خدمت به مردم را مقدم بر هر کاری قرار دهند، دیپلمات‌ها در مذاکرات سخنان امام خمینی(ره) در مورد شیطان بزرگ و توصیه های رهبر معظم انقلاب را آویزه گوش کنند و بدانند که دشمنان هیچ گاه صلاح ما را نمی‌خواهند و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

امام جمعه فولادشهر ادامه داد: آمریکا به خوبی می‌داند که ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، آژانس اتمی بارها این مطلب را تایید کرده اما این مواردی که ذکر می‌کنند بهانه است چرا که از اسلامیت نظام مقدس و تاثیرگذاری آن در منطقه واهمه دارند.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند اگر مسئله هسته‌ای هم حل شود باز مسایل نظامی و توان موشکی و تأسیسات نظامی مسئله ساز است و همین حرف نشان می دهد که آنها قصد دارند قدرت نظامی ما را تضعیف کنند و طرح تمامی این مسایل بهانه است.  

سرافراز  با تاکید بر اینکه آمریکا جرات حمله نظامی به ایران را ندارد، گفت: اگر توان این کار را داشت لحظه ای درنگ نمی کرد و آنها می دانند که شاید آغاز کننده جنگ باشند اما قطعا تمام کننده جنگ نخواهند بود و خوب می دانند که اگر یک موشک به سمت ایران شلیک شود جمهوری اسلامی قلب تلاویو را نشانه می رود و اسراییل را با خاک یکسان خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد:با این اوصاف و با تجربه تلخ برجام باید با تکیه بر سرمایه های داخلی و به کارگیری آموزه های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت پیشرفت و توسعه روزافزون کشور گام برداریم.

امام جمعه یاداور شد: در اواخر عمر امام خمینی(ره) رسانه های غربی تحلیل می کردند و می گفتند امام همطرازی ندارد و این نهضت و انقلاب به امام گره خورده است و اگر امام خمینی(ره) از دنیا برود، پرونده انقلاب هم بسته خواهد شد و تمام امید دشمنان ملت ایران به ایران بعد از امام دوخته شده بود.

وی اظهار کرد: آنها می گفتند مردی نیست که بتواند خلأ رهبری امام خمینی(ره) را پر کند، اما دنیا شاهد بود روز چهارده خرداد سال ۱۳۶۸ نمایندگان مجلس خبرگان سریعاً تشکیل جلسه داده و بعد از بحث های طولانی و نفس گیر نهایتاً نظر و رأی مجلس خبرگان به جانشینی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای بود.

سرافراز افزود: در طول این بیست و شش سال نیز مقام معظم رهبری با قدرت و صلابت، نشان دادند که سکّاندار مقتدری هستند و توانستند خلأ رهبری امام خمینی(ره) را پر کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت راهپیمایی روز قدس گفت: با توجه به این‌که در شرایط فعلی، مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی علیه جهان اسلام وارد عمل شده‌اند، روز جهانی قدس به‌خصوص امسال از اهمیت ویژه ای برخوردار است بر همین اساس در جمعه آخر ماه مبارک رمضان همه ملت‌های مسلمان به‌ویژه ملت ایران یکبار دیگر در صحنه حاضر و نشان خواهند داد همچنان که حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر آن باور دارند.

امام جمعه فولادشهر تاکید کرد: مسئله فلسطین، نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف کماکان در دستور کار همه ملت‌های مسلمان به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

کد خبر 345117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.