مطبوعات مردم را به وحدت سوق دهند

رییس خانه مطبوعات کشور گفت: با وجودی که فضای مطبوعات با گسترده شدن فضای مجازی به مشکل برخورده، ما باید زبان و پلی بین مردم و مسئولان باشیم.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی کواکبیان شامگاه پنج شنبه در جمع اهالی خانه مطبوعات اصفهان گفت: انتخابات خانه مطبوعات تهران حدود یک سال است که با شکل و شمایل جدیدی از طریق الکترونیک برگزار می شود  و در سایر استان‌ها از جمله اصفهان هم با کمی تاخیر انتخابات به این سبک انجام شده است.

وی افزود: در این انتخابات، ۳۶۰۰ نفر شرکت کرده اند تا هیئت مدیره خانه مطبوعات تهران شکل بگیرد.

وی افزود: خانه مطبوعات  چند ویژگی مهم دارد که از جمله می توان به دموکراتیک بودن، دربرگیری همه طیف های جناحی و جامعیت اشاره کرد؛ به همین دلیل با عنوان «خانه مطبوعات و رسانه ها» نام گذاری شده است، در واقع خانه مطبوعات جنبه صنفی و غیر دولتی دارد.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه اهالی رسانه باید زبان مردم و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشند، گفت: فضای مطبوعات با گسترده شدن فضای مجازی به مشکل زیادی برخورد کرده است.

رییس خانه مطبوعات کشور خاطر نشان کرد: خانه مطبوعات سرمایه پولی ندارد، اما به دنبال این است که زمینه تامین مالی، بیمه و معیشت خبرنگاران فراهم شود و مسئولان هم باید توجه کنند که این صندلی‌ها برای آنها باقی نخواهد ماند و همواره باید پاسخ گوی مردم و خبرنگاران باشند. 

کواکبیان با اشاره به ویژگی های خبرنگاران  تصریح کرد: خبرنگار باید شجاعت داشته باشد و در لاک محافظه کاری نرود، ولی شجاعت به این معنا نیست که بدون حساب و کتاب و  بدون سند و مدرک حرف بزند؛ خبرنگار باید با صداقت حرف بزند و نباید به شایعات توجه کند.

وی خبر داد: ۲۹ اردیبهشت یک اجلاس سراسری برای خانه مطبوعات برگزار می شود و ۲۴ مرداد در تبریز یک اجلاس عمومی برای هر هفت نفر از هر استان خواهیم داشت که بسیاری از مشکلات معیشتی، رفاهی و صنفی مورد بحث قرارمی گیرد.

کواکبیان گفت: همچنین باید ۱۷ الی ۱۸ مورد از وظایف مدیران کل به خانه مطبوعات تفویض شود و بر سیستم آگهی و تبلیغات نیز نظارت شود. سعی داریم اخلاق را در این کشور حاکم کنیم و مطبوعات باید بر روی بداخلاقی قلم بزنند و مردم را به وحدت سوق دهند.

کد خبر 345094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.