ورزش صندوق ذخیره سلامت فرزندان شهر

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی مولای عرشیان و بانوی قدسیان، سلامتِ جمعیت قابل توجهی از ورزشکاران رده های سنی پایه اصفهان را تامین می کند .

به گزارش ایمنا، حبیب الله ناظریان در گفتگو با خبرنگار ایمنا استقبال از رقابت های جشنواره فرهنگی ورزشی مولای عرشیان و بانوی قدسیان را بسیار رضایت بخش دانست و گفت : از ابتدای ماه مبارک رمضان تا به امروز دوهزار و ۵۰۰ ورزشکار در رشته های تکواندو ( پسران و دختران )، کاراته (پسران و دختران)، تیراندازی با تفنگ (آقایان و بانوان)، ووشو (پسران)، جودو (پسران) و تنیس روی میز (بانوان) با هم به رقابت پرداختند که این تعداد رشته و شرکت کننده برای نخستین بار است که در جشنواره مولای عرشیان و بانوی قدسیان اتفاق می افتد و تاثیر فراوانی در تامین سلامت شهروندان و آینده سازان میهن عزیز اسلامی ما خواهد داشت.

وی اضافه کرد: جشنواره فرهنگی ورزشی مولای عرشیان و بانوی قدسیان در رشته‌های تکواندو، کاراته، جودو، ووشو، کشتی، وزنه‌برداری، تیراندازی، بسکتبال، بولینگ، تنیس روی میز، ورزش زورخانه‌ای، هندبال، اسکیت، مچ‌اندازی، اسکواش، بدمینتون، تیراندازی با کمان و شطرنج، هم در بخش پسران و هم در بخش دختران برگزار می‌شود.

حبیب اله ناظریان پرداختن فرزندان شهر که سرمایه های انسانی آینده این مرز و بوم هستند به ورزش را راهی برای تضمین سلامت نسل های آینده خواند و اظهار کرد: برنامه ریزی مناسب با ورزش برای اوقات فراقت، به ویژه زمان پس از افطار در شب های ماه مبارک رمضان یکی از وظایف معاونت ورزشی تفریحی این سازمان است.

وی افزود: امسال با افزایش تعداد و تنوع رشته های ورزشی تمام تلاش خود را انجام دادیم تا بتوانیم سلیقه ها و علاقه مندی های مختلف شهروندان به ویژه ورزشکاران رده های سنی پایه را تامین کنیم که بنا به تایید کارشناسان با حضور بیش از ۵ هزار ورزشکار در رقابت های این رشته ها می توان گفت به هدف خود تا حد زیادی نزدیک شده ایم.

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از حضور بیش از هزار و چهارصد و پنجاه کاراته کای دختر و پسر در این دوره از رقابت ها خبر داد و گفت : تعداد ۸۵۰ دختر و بیش از ۶۰۰ کاراته کای پسر اصفهانی در رشته های کاتا و کومیته در طول ۴ شب با هم به رقابت پرداختند که این خود آمار قابل توجهی در نوع خود است و خوشحالیم که شاهد حضور خانواده ها در کنار عزیزان خود و حمایت از فرزندان شهر بودیم.

وی ضمن تقدیر از زحمات و همراهی اداره کل ورزش و جوانان استان، هیئت های ورزشی استان و شهرستان اصفهان برای برگزاری این رقابت ها، ورزش را صندوق ذخیره سلامت شهروندان دانست و تصریح کرد: امیدواریم تمامی دستگاه ها برنامه ریزی های لازم برای فرهنگ سازی ورزش و تحرک در جامعه را در دستور کار و از اولویت های خود قرار دهند تا به یاری خدا شاهد قرار گرفتن ورزش در سبد خانوارهای اصفهانی به صورت روزانه و خودکار باشیم و در نهایت شهری شاداب و شهروندانی بانشاط در همسایگی خود در اصفهان زیبا داشته باشیم.

ناظریان با اشاره به اهدای بیش از ۶۹۰ مدال نفیس با طرح اختصاصی جشنواره فرهنگی ورزشی مولای عرشیان و بانوی قدسیان همراه با حکم قهرمانی به قهرمانان اول تا سوم دختر و پسر رشته های برگزار شده، ادامه داد: تا پایان ماه مبارک رمضان بیش از ۸۰۰ مدال دیگر نیز به نفرات برتر رشته های مختلف اهدا خواهد شد و اعتقاد راسخ داریم برگزاری اینگونه جشنواره های ورزشی و اهدای مدال، حکم و جوایز به ورزشکاران رده های سنی پایه در آنها انگیزه بیشتری ایجاد می کند و این بدون شک علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی در پشتوانه سازی رده های مختلف سنی تیم های ملی این رشته ها تاثیرگذار است.

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: برنامه‌ای با عنوان «تندرستی شهروندان آگاه» در ورزشگاه کوثر تدارک دیده شده که شامل پایش درصد چربی و قند خون و تست استقامتی و اسکلتی است و افراد در نهایت به مراکز ورزشی معرفی می‌شوند که این برنامه به زودی و پس از ماه مبارک رمضان در شهر توسعه پیدا می‌کند.

ناظریان با اشاره به برنامه های تفریحی تدارک دیده شده در مناطق ۱۰ و ۱۴ اصفهان خاطر نشان کرد: هر شب بین یک تا سه برنامه تفریحی نیز برای شهروندان به خصوص دختران و بانوان برگزار می‌کنیم که تا پایان ماه مبارک رمضان تعداد آن ها به ۱۵ برنامه می‌رسد.

وی حمایت اعضای شورای شهر اصفهان و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری مسابقات ورزشی و برنامه‌های تفریحی را قابل تقدیر دانست و تاکید کرد: از رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، به‌ویژه رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این شورا قدردانی می‌کنم. اعضای شورای شهر در شب‌های مختلف برگزاری مسابقات در میان مردم حضور پیدا کردند و شهردار اصفهان و شهرداران مناطق نیز کمال همکاری را با ما داشتند.

کد خبر 345085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.