ضریب نفوذ بیمه در ایران ۱۲ درصد است

معاون بیمه سرمد با اشاره به ضریب ۱۲ درصدی نفوذ بیمه در ایران گفت: متاسفانه این رقم بسیار پایین است چرا که در ایران فکر می کنند هیچ وقت قرار نیست اتفاق یا مشکلی در زندگی به وجود بیاید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان قربانی شامگاه چهارشنبه در همایش تقدیر از طلایه داران صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان اصفهان در خصوص ارزش بیمه در کاهش اختلافات گفت: امروز به مناسبت قرارداد گروهی دادگستری و شوراهای حل اختلاف برای حدود ۵ هزارنفر  با شرکت بیمه سرمد که زیر مجموعه بانک صادرات است در اصفهان هستیم.

وی در خصوص ارزش بیمه در زندگی افراد گفت: گاهی وقتی که در خیابان افرادی را می بینیم که در عین کهولت سن هنوز مجبورند برای معیشت خانواده تلاش کنند اولین عکس العمل ما بدوبیراه گفتن به نهادهای اجرایی کشور است اما یک بار هم که شده از این افراد بپرسیم آن زمانی که وقتش بوده چرا به فکر خود و خانواده اش نبوده است.

معاون بیمه سرمد کشور با انتقاد از وجود هزینه های بی مورد بسیار در خانواده های ایرانی افزود: متاسفانه خانواده های ایرانی برای موارد غیرضرور بسیاری همچون سیگار یا لوازم آرایش هزینه های بسیاری می کنند که آمارها به نوعی در این خصوص وحشتناک است.

وی با ابراز تاسف از عدم اهمیت موضوع بیمه در ایران برخلاف دیگر کشورها اظهار کرد: مردم ما برای موضوعات بی ارزشی هزینه می کنند در حالیکه تنها در ژاپن هر ژاپنی بین ۵ تا ۸ بیمه عمر، سرمایه گذاری و اشخاص دارد که این خود نشانگر ارزش نهادن دیگر کشورها به موضوع بیمه است.

قربانی با اشاره به ضریب ۱۲ درصدی نفوذ بیمه در ایران تصریح کرد: متاسفانه این رقم بسیار پایین است چرا که در ایران فکر می کنند هیچ وقت قرار نیست اتفاق یا مشکلی در زندگی به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه بیشتر ایرانیان تنها با بیمه های درمانی و ثالث آشنا هستند، افزود: به عنوان یک شرکت بیمه در فروش بیمه نامه با مشکلات فراوانی روبرو هستیم که متاسفانه اطلاعات مردم نسبت به بیمه ها پایین است و اگر ارزش آن را می دانستند به مراتب بیشتر از این به خرید بیمه نامه ها اقدام می کردند.

معاون کشوری بیمه سرمد در خصوص کاهش وجود اختلافات با بیمه گفت: اگر قرار است در شوراهای حل اختلاف کمتر قاضی ها و بازپرس ها به زحمت بیفتند و کمتر فعالیت دوران کهولت پیرزنها و پیرمردها یا فوت جوانان در اثر حوادث و بی سرپرستی یک خانواده و نگرانی معاش آنها را داشته باشیم نه به عنوان متولی یک شرکت بیمه بلکه به عنوان یک برادر از همه ایرانیان تقاضامندم حداقل یک بیمه نامه زندگی داشته باشند.

در پایان این همایش از طلایه داران صلح و سازش توسط دکتر مهدی رستگاری رییس شورای حل اختلاف استان به شرح زیر تقدیر شد:

سمیرم: مرتضی جباری، علی پناه صفری، صفدرخان صفدری، علی نگهدار، حسنعلی هادی زاده، صفدر صفری زاده، غلامرضا حاجی جانی، جواد ابراهیمی پور

شهرضا: مهدی میرزابیگ، غلامرضا حاجی جانی، حسین سجادی

فلاورجان: عباس هادیان، حسن محمدی، مرضیه قدیری

اصفهان: عفت خداکرمی، شراره شاهانی، افتخارسادات لولاجی، وجیهه قیدرلو، حسین ترکی، محمدصادق صدوقی

باغ بهادران: حمید کریمی

اردستان: جهانگیر جعفری، غلامحسین شکرچی، نعمت الله میرصفایی، علی اصغر راد

جرقویه: سیدافضل میرکاج، حسنعلی عرب، علی رضوانی، محمدتقی عبدی

کرون: اکبر براتی، اصغر محمدی، قدمعلی خدابخشی، محمد محمدی

گلپایگان: احمد فیاضی، مریم بخشایش، نسرین زینعلی

نجف آباد: راضیه مددی، سعدیه یعقوبیان، مجتبی عیدی، علیرضا شکراللهی، محسن فرزانه، جواد ابراهیمی پور

به گزارش ایمنا، همچنین در پایان این همایش چندتن از نیروهای شورای حل اختلاف استان اصفهان از طرف مرکز امور حل اختلاف کشور در سال ۹۶ حائز رتبه و شایسته تقدیر اعلام شدند که از آنان تجلیل و اسامی آنها به شرح زیر اعلام شد: 

پورعابدین، زهره قربانعلی نژاد، شیوا بلندی، فرشته احمدیان شهرضایی، سیده بیتا صولتی، سیامک احتشامی، عبدالرسول هادی

کد خبر 345046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.