۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
ناظران هدررفت آب را رصد می‌کنند

در شرایط کمبود آب به ویژه در حوزه نگهداری و آبیاری فضای سبز شهری، سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، برای نخستین بار طرح ناظران آب را به اجرا در آورد.

به گزاری ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در این طرح تمامی کارشناسان آب این سازمان، با عنوان ناظر آب به رصد نحوه آبیاری و هدررفت احتمالی آب در سطح شهر می پردازند. همچنین با هماهنگی، یک نفر از ناظران آب در اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ مستقر می شوند تا اطلاعات و آموزش های لازم را در اختیار شهروندان قرار دهند و گزارش های شهروندان در خصوص هدر رفت آب در سطح شهر را به صورت مستقیم، پیگیری کنند.

معاون فنی و اجرایی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در این باره گفت: ناظران آب این سازمان و مناطق ۱۵ گانه با کارشناسان سامانه ۱۳۷ در زمینه گزارش‌های مردمی مبنی برهدررفت آب در ارتباط هستند تا با ارائه راهکارهای لازم، هر گونه هدر رفت آب از سوی شهروندان در لحظه کنترل شود. 

علی اصغر اسدالهی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از تماس‌های شهروندان با ۱۳۷ در زمینه باز بودن شیر آب پارک ها و نشتی آب است، ادامه داد: یک نفر نماینده از سوی سازمان پارک ها در مرکز ۱۳۷ شهرداری اصفهان مستقر خواهد شد تا راهنمایی لازم را برای کنترل هدر رفت آب به صورت لحظه ای به شهروندان ارایه دهد.

وی با تاکید بر اینکه برای کاهش هدر رفت آب در پارک ها و فضای سبز باید شهروندان همکاری لازم را داشته باشند، افزود: علاوه بر آموزش کارگران برای آبیاری فضاهای سبز، ناظران و کارشناسان این سازمان در مناطق ۱۵ گانه چگونگی انجام آبیاری‌ها را رصد و گزارش می‌کنند.

معاون فنی و اجرایی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از شهروندان نیز درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه مصرف بی مورد و هدررفت آب و به منظور پیشگیری با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و علاوه بر آن قبل از تماس با سامانه ۱۳۷ در صورت امکان خود نسبت به بستن شیر آب اقدام کنند.

وی تأکید کرد: کارشناسان و ناظران آب مناطق و سازمان پارک های فضای سبز، شهروندان این شهر هستند و دغدغه اصلی آنها کاهش هدر رفت آب است؛ بنابراین از شهروندان درخواست می شود همکاری لازم را با آنها داشته باشند.  

کد خبر 345033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.