"مهر مادری"در نمایشگاه پدر و دختر

نمایشگاهی از مجسمه‌های "شعله و محمد هژبر ابراهیمی" در نگارخانه دیبا برگزار شده است. محمد هژبر ابراهیمی مجسمه‌ساز پیشکسوتی است که از آثار وی می‌توان به تندیس نبرد گاوها در ناژوان زاینده‌رود و حکیم ابوالقاسم فردوسی در دانشگاه اصفهان اشاره کرد، فرزند این استاد نیز با مجسمه‌های مهر مادریِ خود شُهره است.

شعله هژبر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اکثر مجسمه هایی که می‌سازم در مورد زن و مادر است، یعنی اکثر کارهایی که انجام دادم و حتی در شهرهای مختلف از جمله اصفهان نصب کردم نامش مهرمادری است و در مجموع بیشتر در این زمینه مجسمه ساخته‌ام و اصولاً هر چیزی که می‌سازم در خصوص مادر و مهرش است.

وی با بیان اینکه تمام مجسمه هایش را از برنز می سازد، افزود: انتخاب موضوع برای خلق هر اثری به خلق و خوی و خصلت یک فرد بستگی دارد. وقتی یک مجسمه ساز و یا یک نقاش می‌خواهد در مورد موضوعی کار کند حتماً در وجودش چیزی است که می‌خواهد آن را در آثار خود بیاورد و منعکس کند و در مورد من نیز دقیقاً همین بوده است.

این هنرمند مجسمه‌ساز گفت: من از جمله مادر پدرانی هستم که عاشقانه بچه‌هایم را دوست دارم و کلا تمام بچه‌ها در سطح دنیا را عاشقانه دوست دارم و شاید به همین دلیل که این مهر، ناخوداگاه در وجودم است در آثارم نیز نمایان می شود.

هژبر ابراهیمی ادامه داد:  تعداد مجسمه‌های من که در نگارخانه دیبای اصفهان نمایش داد شده‌ هشت اثر است ولی تعداد ۱۰ مجسمه‌ نیز که توسط پدرم محمد هژبر ابراهیمی ساخته شده‌ نیز در این نمایشگاه ارایه شده‌اند.

وی تصریح کرد: مجسمه‌های ساخته شده توسط پدرم فرم آزاد و مدرن دارند اما سوژه مهر مادری از مجسمه‌های من انتخاب شده است، از سویی دیگر عمده آثار من با بهره گرفتن از مباحث کلاسیک و طبیعت خلق شده‌اند ولی مجسمه‌های پدرم مدرن و ساده شده‌اند و موضوع آن‌ها هم بیشتر فرم در فضا است.

این هنرمند مجسمه‌ساز گفت: برای خلق هر یک از مجسمه‌های نمایش داده شده در گالری دیبا زمان خاصی صرف شده و برخی از آن‌ها در مدت یک‌ماه و برخی دیگر نیز بیشتر یا کمتر زمان برده است ولی کار، اصولاً زمان می بَرَد تا خلق شود و بعد قالب‌گیری شده به کارگاه ریخته‌گری سپرده شود که البته این مراحل نیز با نظارت خود مجسمه‌ساز انجام می‌شود و در مجموع باید تاکید کرد که هر کاری زمان می بَرَد.

به گزارش ایمنا، شعله هژبر ابراهیمی سال ۱۳۳۳ در تهران متولد شد. وی سال ۵۸ در رشته مجسمه سازی از دانشکده هنرهای تزئینی دانش‌آموخته شد. پدر وی "محمد هژبر ابراهیمی" ازجمله پیشکسوتان مجمسه‌سازی ایران به شمار می‌رود که سال ۱۳۰۵ در پاریز متولد شد و سال ۴۸ که در رشته مجسمه‌سازی دانشکده هنرهای زیبا دانش آموخته شد.

گفتنی است، علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه مجسمه "مهر مادری" می توانند تا پایان خردادماه ساعت ۱۱ تا ۲۰ به نگارخانه دیبا، واقع در خیابان خاقانی، کوچه مهرنگ(۱۵)، پلاک ۳۹ مراجعه کنند.

کد خبر 344981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.