بارش سخاوت

"یک شهر، یک ضیافت"، داستان مهر و بخشش است؛ داستان دل‌های آسمانی، پیام رسان محبت و مهرورزی...

به گزارش ایمنا، در یک شهر، یک ضیافت دور هم جمع می شوند تا دلی را شاد کنند و دوباره به یک زندگی شور ببخشند. شب گذشته خانواده مدیریت شهری اصفهان در این برنامه گرد هم آمدند تا برای آزادی حبس‌شدگانی که نه از روی عمد، بلکه ناخواسته و غیرعمد پایشان به ندامتگاه باز شده بود؛ تلاش کنند.

البته بدون برنامه‌ریزی و بی‌اطلاع نیامده‌اند، بلکه پیش از اینکه به این مراسم بیایند و جامه آزادی را به حبس‌شدگان بپوشانند، به دیدار آنها در ندامتگاه رفته و از آنها دلجویی کرده‌اند، از وضعشان با خبر شده‌اند. شاید کمی دور از ذهن باشد که روزی فرا برسد که زندان‌ها خالی از سکنه باشد، اما می‌توان برای بهبود وضعیت زندانیان کنونی، شرایط لازم را فراهم کرد.

دغدغه شورا خدمت به مردم در ابعاد مختلف است

فتح الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان که به همراه اعضای شورا در این برنامه شرکت کرده، گفت: دلهای بسیاری از خانواده های زندانیان به برکت این برنامه شاد می شود.

وی با بیان اینکه دغدغه اعضای شورای شهر خدمت به مردم در ابعاد مختلف است، ادامه داد: شورای پنحم به مسائلی ورود کرده است که در دوره های قبل کمتر به آن پرداخته شده و یکی از این مسائل پرداختن به آسیب های اجتماعی است.

رییس شورای اسلامی شهر اضافه کرد: تلاش می کنیم در کنار انجام مسایل جاری شهر با خیریه ها و سازمان های مردم نهاد در جهت رفع مشکلات و معضلات مردم مشارکت کنیم. مشارکت در رفع مشکلات مردم، دستیابی شهروندان به شهری زیبا و خوب، تامین آرامش و راحتی مردم نوعی خدمت به مردم است.

معین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که در شورای شهر به آن پرداخته شده توانمندسازی آسیب دیدگان است در این راستا از شهردار اصفهان تشکر می‌کنم، زیرا در تمامی این مباحث همگام و همراه شورا بوده است.

اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای کمک به زندانیان

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان که همراه مدیران مناطق و مدیران سازمان‌های شهرداری در این برنامه شرکت کرده، گفت: همه باید در مقابل ناگواری‌ها شکیبا و صبور باشیم و صفات اخلاقی که یک ارزش الهی است و با واجبات برابری می کند؛ را ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه بخشش حلال بسیاری از مشکلات است، افزود: همه باید تلاش کنیم کرامت انسانی حفظ شود، زیرا حفظ کرامت انسانی ضامن بقای جامعه و حفظ ارزش های انسانی است.

شهردار اصفهان ادامه داد: باید در جامعه حس احسان و نیکوکاری را تقویت کنیم تا فردی به خاطر چهار میلیون تومان گرفتار زندان نشود در این صورت است که آسیب های اجتماعی تسری می یابد و اختلال در نظم عمومی ایجاد می شود.

نوروزی به بازدید خود از زندان مرکزی اصفهان اشاره کرد و گفت: متاسفانه افرادی در زندان بودند که به خاطر مسایل جزیی مالی گرفتار شده بودند. درست است که زندان کارخانه آدم سازی است، اما آزادی و اشتغال افراد را از بین می برد و خانواده ها متلاشی می شوند.

وی اضافه کرد: به همین منظور با وجود اینکه حمایت از زندانیان جزء وظایف شهرداری نیست، اما لایحه ای مبنی بر اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان برای کمک به زندانیان دیه تهیه و به صورت دوفوریتی به شورا ارسال شد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حمایت اعضای شورا این لایحه با ۱۳ رای با رویکرد حفظ کرامت انسانی به تصویب رسید و امیدواریم پس از طی مراحل قانونی در فرمانداری در اولین فرصت در جهت آزادی زندانیان اقدام کنیم.

به گزارش ایمنا، برنامه "یک شهر، یک ضیافت" همچنان با اجرای مجریان و مهمان ویژه برنامه- بهمن دان بازیگر سینما و تلویزیون-  برای جذب کمک‌های مالی برای آزادی ۲۴ زندانی ادامه داشت، هر از چندگاهی مهمانان حاضر در برنامه مبلغی را برای کمک اعلام می‌کردند و جالب توجه این که پسر بچه ای ۲۰۰ هزار تومان از پول عیدی‌های خود برای آزادی این زندانیان اهداء کرد. در پایان مراسم نیز از سوی خانواده شهرداری اصفهان ۲۴ میلیون تومان برای آزادی این ۲۴ زندانی اهدا شد.

کد خبر 344958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.