حفر چاه های بحران در دهاقان دوای درد نیست

دهاقان – رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت:حفر چاه های بحران تنها برای آبیاری باغ های منطقه است.

امیر صفرپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، اظهار کرد:برای حفظ باغ های شهرستان، در نزدیک مادر چاه قنات ها یک حلقه چاه بحران حفر می شود که به مدت شش ماه پس از وارد شدن آب در آن فقط باغ های منطقه آبیاری می شود.

وی افزود: اداره برق شهرستان نیز برای تامین برق هر چاه به صورت موقت باید اقدامات لازم را فراهم کند.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان باتوجه به ارایه تسهیلات کشاورزی برای استفاده از سامانه آبیاری نوین، خاطرنشان کرد: این تسهیلات به صورت بلاعوض بوده و از کشاورزان انتظار می رود باتوجه به خشکسالی از این خدمات و سامانه های نوین استفاده کنند.

صفرپور گفت: کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی با توصیه های ترویجی به کشاورزان و استفاده از ارقام متناسب به خشکی و سایر نکات حفظ منابع کشاورزی در کاهش بحران فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: قنات های دهاقان با کاهش آبدهی۷۰ درصدی مواجه هستند و بر اثر خشکسالی ۷۰ درصد قنات ها بطور کامل خشک شده اند.

کد خبر 344933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالکریم ادیب IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
    1 0
    با سلام، واقعا حفر چاههای بحران کار ساز نیست زیرا روش آبیاری(غرقابی)سنتی بایستی با کمک ارگانهای دولتی به قطره ای تبدیل شود.از طرفی دیگربایستی چاههای عمیق با مجوز وبدون مجوز بلا استثنا مسدود گردد.در غیر اینصورت سفره های ذخیره کننده آبهای تحت الارض فرو مینشیند و این فاجعه ی بزرگی است.