شور و هیجان در مسابقات تکواندو جام بانوی قدسیان

مسابقات تکواندو بانوان جام بانوی قدسیان جمعه شب نهم ماه مبارک رمضان در ورزشگاه کوثر در شهرک کوثر با استقبال بسیار خوب ورزشکاران در این رشته ورزشی برگزار و نفرات برتر مشخص شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این مسابقات در رده سنی خردسالان و با حضور ۶۴ ورزشکار از اصفهان و ۱۰ شهرستان از حومه اصفهان، در ۱۰ وزن و ۵۲ بازی برگزار شد. شور و هیجان بین ورزشکاران و خانواده های آنها باعث رقابت سخت بین آنها بود. در این مسابقات از هر شهرستان یک مربی و یک ورزشکار حضور داشتند و تمام این مسابقات در یک شب برگزار شد.

علیجانی مسئول برگزاری مسابقات تکواندو جام بانوی قدسیان در مصاحبه با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ما توانسته ایم مسابقات زیادی را برگزار کنیم اما جام بانوی قدسیان بخاطر همکاری صمیمانه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و هیئت تکواندو، از لحاظ سطح کمی و کیفی از ارزش بالایی برخوردار بود.

وی ادامه داد: جا دارد از زحمات آقای ناظریان معاون ورزشی و تفریحی شهرداری اصفهان، آقای رویگری مسئول اداره ورزش محلات سازمان تفریحی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، سعیدزاده دبیر هیئت تکواندو اصفهان، آقای رستم شیرازی رییس هیئت تکواندو اصفهان و دیگر مسئولین تشکر ویژه داشته باشیم.

مسئول برگزاری مسابقات تکواندو جام بانوی قدسیان از  استقبال بی‌نظیر تیم ها از این مسابقات خبرداد و تصریح کرد: ورزشکارانی از شهرستان اصفهان، نجف آباد، یزدانشهر، خمینی شهر، درچه، شهرضا، شاهین شهر، فلاورجان و چند شهرستان دیگر در این مسابقات حضور داشتند.

 در ادامه مریم سلجوقی‌وند مربی تیم فلاورجان اظهار کرد: با توجه به اینکه مسابقات در یک روز برگزار شد اما سطح بالایی داشت و زمان بندی و نظم بازی ها نیز بسیار خوب بود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه این مسابقات رایگان است و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و هیئت تکواندو از این بازیها حمایت می کنند، ورزشکارانی که از مسابقات قهرمانی در دوره های قبل جا مانده اند و وضعیت مالی خوبی نداشتند، توانستند خودشان را در این مسابقات محک بزنند تا بتوانند برای کسب سهمیه تلاش کنند.

مربی تیم فلاورجان اضافه کرد: زمان زیادی بود که متقاضی برگزاری این مسابقات بودیم و کسی فکر نمی کرد در ماه مبارک رمضان این اتفاق بیفتد، از سازمان محترم فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و هیئت تکواندو و تمام کادر اجرایی تشکر می کنم تا این شرایط را با این فضای مناسب فرآهم آوردند.

سلجوقی‌وند در خصوص روند ادامه این مسابقات در سالهای آینده گفت: دوست داریم سال های آینده هم این مسابقات تکرار شود اما متاسفانه مسابقات بانوان خیلی کم تر از مسابقات آقایون است. بانوان ورزشکار در شهرستان ها از محرومیت زیادی برخوردار هستند و امیدوارم همان قدر که به آقایان توجه می شود به بانوان نیز توجه شود و سالهای آینده این مسابقات گسترش بیشتری داشته باشد.

 مرضیه چگونیان ناظر مسابقات تکواندو جام بانوی قدسیان نیز درمورد این مسابقات گفت: تیم ها و ورزشکاران حاضر در مسابقات، آمادگی بسیار بالایی داشتند و از کسانی بودند که در مسابقات کشوری شرکت می کردند که این امر موجب شد مسابقات از سطح بالایی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: ما در این مسابقات از کمیته های استعدادیابی استفاده کردیم و این کمیته بازیکنانی که تکنیک های ارزشمند اجرا می کنند و بتوانند تفاضل امتیاز بالاتری داشته باشند را انتخاب می کنند.

مریم چگونیان با اشاره به استقبال مناسب از این مسابقات خاطر نشان کرد: خانواده ها نیز به دنبال فرزندان خود به این مسابقات آمدند و همین امر باعث شور و هیجان و رقابت زیاد بود. ضمن اینکه تیم داوری ما هم از داوران مطرح استان و از کسانی بودند که کمتر اشتباهات داوری می کنند که رضایت خانواده ها را نیز در بر داشت.

نتایج مسابقات تکواندو بانوان جام بانوی قدسیان بدین شرح است:

در وزن ۲۴-) پردیس خرم مقام اول، مرضیه علیزاده مقام دوم، شیوا جمالی و زینب ابراهیمیمقام سوم مشترک

در وزن ۲۶-) مهشید حمزه زاده مقام اول، زهرا صفدریان مقام دوم، شیلان شاه محمدی و هستی محمودی مقام سوم مشترک

در وزن ۲۸-) مبینا مزروعی مقام اول، آتنا سادات کریمی مقام دوم، مهسا چراغیان و زینب فاتحی مقام سوم مشترک

در وزن ۳۰-) فاطمه معینی مقام اول، آیلار قرقانی مقام دوم، نازگل رحمتی مقام سوم و یگانه صفری مقام سوم مشترک

در وزن ۳۲-) ملیکا اسماعیلی مقام اول، ستایش یوسفی مقام دوم، فاطمه نساجی مقام سوم و زهرا اسماعیل زاده مقام سوم مشترک

در وزن ۳۴-) ریحانه مزروعی مقام اول، ریحانه احمدی مقام دوم، بهاره سادات موسوی و سحر خانی مقام سوم مشترک

در وزن ۳۶-) ستاره مرشیدی مقام اول، مبینا کیمیایی مقام دوم و هستی خلجی مقام سوم

در وزن ۳۸-) مهدیس تقیان مقام اول، یگانه علیجانی مقام دوم، آیدا جعفری و دریا چراغی مقام سوم مشترک

در وزن ۴۰-) پانیا رضایی مقام اول، فاطمه قنبریان مقام دوم، زهرا نصیری منش و نساء حجت خانی مقام سوم مشترک

در وزن ۴۰+) مهلا خراسانی مقام اول، عسل سلطانی مقام دوم، زهرا رحیمی و سمانه حیدری مقام سوم مشترک 

کد خبر 344627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.