سرمازدگی ۱۰۰ هکتار از باغات اسفرجان

شهرضا - رییس اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: تاکنون ۴۰ تا ۶۰ درصد از محصول حدود ۱۰۰ هکتار از باغات سیب منطقه دهستان اسفرجان به ویژه در مزارع روستای هونجان، دچار سرمازدگی شده است.

رضا باقری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با اشاره به نوسانات جوی ماه‌های گذشته در این شهرستان، اظهار کرد: دو هکتار از پنج هکتار کشت گلستان‌های گل محمدی دهستان اسفرجان، به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: بر اثر سرمازدگی بهاره و وزش باد شدید، بیش از ۳۰ درصد از این باغات دچار خسارت شده است که بالغ بر حدود ۱۲۰ میلیون ریال می‌شود.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرضا اضافه کرد: تاکنون ۴۰ تا ۶۰ درصد از محصول حدود ۱۰۰ هکتار از باغات سیب منطقه دهستان اسفرجان به ویژه در مزارع روستای هونجان، دچار سرمازدگی شده است.

باقری گفت: این باغات سیب شامل دو رقم رد وگلدن هستند که در مرحله گل‌دهی، دچار سرمازدگی شده‌اند.

وی با بیان اینکه به کشاورزان و مالکان باغات درختان دانه‌دار و هسته‌دار برای مقابله با نسل اول آفت شپشک واوی، هشدار داده شده است، تصریح کرد: میزبان این آفت در درختان سیب، هلو، گوجه، زردآلو است.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرضا اظهار کرد: این آفت به تمام قسمت های هوایی درختان از قبیل تنه، شاخه، برگ و میوه حمله می‌کند که عوارض آن چون برگ‌های کوچک و رنگ پریده، میوه‌های بدشکل و ریز و سرشاخه‌های خشک، است.

باقری درخصوص مبارزه شیمیایی علی آفت سن مادر در مزارع این شهرستان، گفت: تاکنون ۳۹۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان، در این‌خصوص سمپاشی شده که از این میزان هزار هکتار مزارع گندم و ۲۹۰۰ هکتار مزارع جو بوده است.

کد خبر 344434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.