نمایندگان مجلس «بایدها و نبایدها»  را به ظریف گفتند

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور گفت: در این جلسه نمایندگان مجلس، خطوط قرمز را که شامل بحث موشکی و منافع ملی ایران است را به تیم مذاکره کننده یادآور شدند، تیم مذاکره کننده نیز پایبندی خود را به  این خطوط قرمز و توصیه های مقام معظم رهبری اعلام کرد.

اصغر سلیمی، در خصوص جلسه غیر علنی مجلس با تیم مذاکره کننده هسته‌ای به خبرنگار ایمنا گفت: تیم مذاکره کننده ایران در برجام به طور جدی پیگیر اجرایی شدن وعده‌های اروپا و سایر طرفها هستند، قطعاً باید در مدت محدودی تضمین‌های لازم و مد نظر که شرط پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برجام است را از طرف مقابل یعنی کشورهای اروپایی، چین و روسیه بگیرند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس نیز بر همین نظر است و نمایندگان مجلس این قضیه را مطرح کردند که اگر نتوانیم تضمین‌های عملی از طرفهای باقی مانده در برجام بگیریم، مجلس وارد عمل خواهد شد و نمی‌توانیم برجام را ادامه دهیم.

سلیمی گفت: وزیر امور خارجه کشورمان و تیم مذاکره کننده ایران ارزیابی مثبتی از گفت و گو با کشورهای اروپایی داشت و نسبت به آن ابراز رضایت کرد.

موشک و منافع ملی خطوط قرمز ایران

نماینده دوره دهم مجلس اضافه کرد: در این جلسه همچنین نمایندگان مجلس، خطوط قرمز را که شامل بحث موشکی و منافع ما در کشورهای دیگر است را به تیم مذاکره کننده یادآور شدند، تیم مذاکره کننده نیز پایبندی خود را به  این خطوط قرمز و توصیه های مقام معظم رهبری اعلام کرد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در یک زمان معلوم تضمین‌های لازم اخذ شود، گفت: فرصتی که در اختیار تیم مذاکره کننده قرار گرفته، زمان محدودی است، باید ببینیم که طرف اروپایی حاضر است چه تضمین‌هایی را برای ماندن در برجام بدهد و مجلس هم طبق پیشرفتی که انجام می‌شود و بالاخره مدتی که تعیین می‌شود تضمین‌های لازم را خواهد گرفت.

با چشم بازتری به برجام نگاه می‌کنیم

سلیمی اضافه کرد: نمایندگان مجلس اعتمادی که باید به کشورهای غربی، چه آمریکا و چه کشورهای اروپایی ندارند؛ چرا که در مواقع بحران دیده ایم که آن‌ها به تعهدات خود عمل نمی کنند، بنابراین با توجه به سابقه برجام که شاهد بد عهدی و خروج آمریکا از آن بودیم، حال ما با چشم بازتری به قضیه نگاه می‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در خصوص بیانیه اخیر اتحادیه اروپا و سخنان موگرینی در رابطه با پایبندی آنها به برجام، گفت: تضمین‌هایی که اروپا می‌خواهد بدهد، حتماً باید عملیاتی و قابل اجرا باشد؛ نباید اجازه دهیم صرفاً وقت کشی شود و اروپائیها ما را در وضعیتی که بین زمین و هوا است، نگه دارند. امیدواریم که در این فرصتی که نظام در اختیار تیم مذاکره کننده قرار داده است، بتواند آن تضمین لازم را اخد کند.

به گزارش ایمنا، محمد جواد ظریف و سید عباس عراقچی در نشست غیر علنی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه- ۳۰ اردیبهشت-، حاضر شده و گزارشی از روند مذاکرات با کشورهای اروپایی به نمایندگان مردم ارائه کردند. شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز از دیگر شرکت کنندگان در این جلسه بود.

کد خبر 344280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.