تعیین تکلیف پروتکل الحاقی بعد از مذاکره با اروپایی‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، تاکید کرد: اجرا یا عدم اجرای پروتکل الحاقی بعد از خروج آمریکا از برجام بعد از اعلام نتایج مذاکره با اروپایی‌ها مشخص می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، مرتضی صفاری نطنزی در توضیح تعهدات جمهوری اسلامی ایران در قِبال پروتکل الحاقی بعد از خروج آمریکا ازبرجام، گفت: جمهوری اسلامی ایران مادامی که از برجام خارج نشده باید نسبت به تعهدات خود از جمله پروتکل الحاقی پایبند بوده و آنها را اجرا کند، در صورتی که مذاکرات با اروپایی‌ها منتج به نتیجه‌ای اثربخش شد، به پروتکل الحاقی پایبند خواهیم ماند.

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورتی که مذاکرات ایران با طرف‌های اروپایی برجام به نتیجه نرسید و دولتمردان و حاکمیت جمهوری اسلامی تصمیم به خروج از برجام بگیرند قطعا به پروتکل الحاقی هم پایبند نخواهیم بود و داوطلبانه آن را اجرایی نمی‌کنیم.

وی افزود: ایران در صورت خروج از برجام در سطح همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تجدیدنظر کرده و تصمیم‌های شورای نظارت بر اجرای برجام را اتخاذ و عملیاتی خواهیم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۲ به صورت داوطلبانه به پروتکل الحاقی پیوست و همانگونه که به برجام پایبند بوده، این پروتکل را هم عملیاتی کردیم؛ زیرا آن را به عنوان یکی از الحاقات برجام پذیرفتیم.

کد خبر 343925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.