توسعه گردشگری مستلزم وجود فرودگاهی مناسب است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: باید اصفهان به کشورهای دیگر معرفی شود و لازمه این موضوع داشتن فرودگاهی مناسب است.

به گزارش ایمنا، صبح امروز _سه شنبه ۲۵ اردیبهشت_ مراسم افتتاحیه سیستم هوشمند صدور روادید در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با حضور معاون اقتصادی استاندار، رییس نمایندگی وزارت امور خارجه اصفهان و مدیرکل فرودگاه اصفهان برگزار شد.

در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان با اشاره به داشته‌های علمی، نیروی انسانی و بخش خصوصی اصفهان اظهارکرد: این داشته‌ها بسیار قابل توجه است و تمامی آنها باید در حوزه بهبود توسعه گردشگری به کار گرفته شود.

محمد شجاعی افزود: متاسفانه نگاه بخشی، بدترین آسیبی است که به سیستم مدیریتی و گردشگری وارد شده است و باید برای بهبود اوضاع یک نگاه جامع داشت. نمی‌توان بدون کمک بخش خصوصی، نهادهای امنیتی و وزارت امور خارجه شاهد چنین بهبودی باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اضافه کرد: خدمات این فرودگاه نه تنها به مسافران خارجی بلکه به مسافران ایرانی هم باید به خوبی ارائه شود. فرودگاه، اولین مکانی است که مورد قضاوت واقع می‌شود و با دیدن فرودگاه اصول مدیریتی کل کشور مدنظر مسافر قرار می‌گیرد.

شجاعی اضافه کرد: اگر این ذهنیت به اشتباه شکل گیرد، بازگرداندن گردشگران امکان ندارد و بهبود این وضعیت مسئولیت مهمی است که بر عهده مسئولان فرودگاه است.

وی اضافه کرد: از این رو باید تسهیل و کیفیت در ارائه خدمات مورد نظر باشد. از مدیرکل فرودگاه درخواست کردم جلسه‌ای با تمامی دستگاه‌ها برگزار شود تا توانمندی‌های استانی استفاده و به نمایش گذاشته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اضافه کرد: دنیا به سمتی در حال حرکت است که اقدامات دقیق تر و سریع‌تر طی شود و سیستم هوشمند صدور روادید این امر را مهیا می‌کند. اما باید چنین سیستمی با تجهیزات روز فرودگاه‌های دنیا رقابت کند.

شجاعی گفت: اصفهان باید معرفی شود و نباید این طور فکر کرد که اصفهان را همه می‌شناسند. بسیاری از ما مصرف کننده کالاهای خارجی هستیم و این محصولات طی چندین دهه به ما معرفی شده و ذائقه ما نیز بررسی شده تا مصرف کننده این کالاها شدیم، ما نیز در مورد گردشگری باید چنین کاری کنیم.

وی ادامه داد: امید است در آینده نه چندان دور تعاملات خوبی برای معرفی اصفهان به کشورهای دیگر داشته باشیم تا هم برای محصولات خود بازاریابی کنیم و هم گردشگر خارجی را جذب کنیم. داشته‌های اصفهان باید به کشورهای دیگر صادر شود اما لازمه این موضوع داشتن فرودگاهی مناسب است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اضافه کرد: متاسفانه در اصفهان خط مستقر هوایی وجود ندارد و قرار است با پیگیری استاندار اصفهان چنین خطی نیز داشته باشیم.

کد خبر 343843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.