کاهش زمان انتظار مسافران در ۲ هزار ایستگاه اتوبوس شهر

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان وحومه گفت: قرارداد سیستم BIS یا سیستم مدیریت ناوگان اتوبوسرانی امضاء شده و اگر این سیستم در دو هزار ایستگاه اتوبوس کلانشهر اصفهان گسترش یابد، زمان انتظار مسافران کاهش و رضایتمندی مردم و قابلیت‌‎های اتوبوسرانی افزایش می‌یابد.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: سیستم حمل و نقل عمومی منظم تنها سیستم حمل و نقل عمومی قابل اعتماد در شهرها به شمار می‌رود و اگر بخواهیم نظم و اعتماد مردم به سیستم را ایجاد کنیم، باید بدانیم که ابرازها و کنترل های دستی کارآیی خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های بسیار مهمی که قرارداد آن منعقد و شروع به کار شده، سیستم BIS یا «سیستم مدیریت ناوگان اتوبوسرانی» در راستای به روز شدن سیستم حمل و نقل عمومی است که اگر این سیستم در دو هزار ایستگاه اتوبوس کلانشهر اصفهان گسترش یابد، زمان انتظار مسافران کاهش و رضایتمندی مردم و قابلیت‌های اتوبوسرانی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان وحومه افزود: یکی از شکایات دایمی مردم از اتوبوسرانی، عدم رعایت برنامه زمانبندی اتوبوس‌ها است که امکان کنترل آن را به صورت دستی و با استفاده از نیروی انسانی نداریم، از این رو پروژه BIS بهترین راهکار استفاده از سیستم مدیریت ناوگان به شمار میرود.

وی بهبود فرایند نگهداری از اتوبوس‌ها، فرایند فعالیت‌های روزانه اتوبوس و کاهش و صرفه‌جویی در تعداد ناوگان را از جمله مزایای سیستم مدیریت ناوگان اتوبوسرانی خواند و گفت: ما می توانیم با همین تعداد ناوگان موجود ۲۰ تا ۳۰ درصد کارآیی را افزایش دهیم، یعنی در سال ۹۷ اگر در حالت عادی به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیاز داشته باشیم، با ۱۰۰ دستگاه می‌توانیم اهداف مورد نظر را دنبال کنیم.

افتخاری اظهارکرد: طی چند سال گذشته در اتوبوسرانی اجرای سیستم BIS دنبال می‌شد که پس از رفع نقاط ضعف استقرار سیستم‌های مکانیزه اتوبوسرانی، سرانجام در فروردین امسال این پروژه کلید خورد و طبق قولی که به مردم و شورای شهر دادیم تا شش ماهه اول سال‌جاری این مهم به ثمر می‌نشیند.

وی از توسعه و تکمیل سیستم جامع نگهداری و تعمیرات که به صورت ناقص در سیستم اتوبوسرانی در حال اجرا بوده است، خبر داد و تصریح کرد: توسعه این سیستم به افزایش عمر ناوگان، کیفیت بهره‌برداری و رضایت مردم از ناوگان اتوبوسرانی کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان وحومه ادامه داد: در تحقق این اهداف بودجه و اعتبارات حرف اول را می‌زند که امیدواریم با همراهی مدیریت شهری اصفهان منابع لازم برای تحقق اهداف تامین شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های توسعه‌ای اتوبوسرانی نیاز به تامین اعتبار دارد، تاکید کرد: با توجه به هزینه‌های سنگینی که برای قطار شهری انجام شده، تنها راه تبدیل هزینه‌ها به فایده و مزیت این است که سیستم اتوبوسرانی حمایت شود تا بتواند سیستم قطار شهری را پشتیبانی کند.

کد خبر 343812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلال مرادی IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    0 0
    واقعا وضعیت اتوبوس ها در سمت شهرک کاوه و غرضی گلستان اصلا قابل مقایسه با هیچ جا نیست .......... همیشه باید مدت زیادی معطل شد و توی این چند سال هیچ بهبودی نداشته ........... این منطقه به نسبت جاهای دیگه مثل ملک شهر واقعا مظلوم واقع شده .......... همه جا اتوبوس ها تا مرکز شهر میروند اما اینجا دیر به دیر و فقط تا میدان شهدا میروند ............. لااقل همین مسافت کوتاه را هم با کاهش زمان بین سرویس ها کاری کنید که مردم بتوانند روی اتوبوس و مترو حساب باز کنند و از وسیله نقلیه شخصی استفاده نکنند. اگر اتوبوس زود به زود بیاید و ما خود را به سه راه ملک شهر برسانیم از آنجا دیگر مشکل خاصی نیست چون کمتر از چند دقیقه وسیله مد نظرمان را سوار میشویم.