عکاسی از ورزش بانوان، راهی برای دیده شدن آن است

آریا جعفری گفت: عکاسی از ورزش بانوان در چند سال اخیر، باعث توجه بیشتر به رشته‌های ورزشی آنان شده است.

این عکاس اصفهانی که برگزیده دومین نشان عکس سال مطبوعاتی ایران در بخش ورزشی در زمینه مجموعه عکس شده دیشب جایزه خود را از این جشنواره در خانه هنرمندان تهران دریافت کرد، به خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عکس‌هایی را که در این جشنواره، برنده این جایزه شد، از لیگ برتر فوتبال بانوان که سه تیم اصفهانی آینده‌سازان، سپاهان و ذوب‌آهن هم در آن حضور داشتند، گرفته‌ام.

وی افزود: از فصل فوتبالی ۹۰- ۹۱ تاکنون از لیگ فوتبال بانوان اصفهان عکاسی می‌کنم و ۱۲ عکس برگزیده من در این جشنواره هم متعلق به برگزاری این لیگ طی چند سال گذشته است.

جعفری با اشاره به این‌که فراخوان این جشنواره، فروردین‌ماه سال جاری اعلام شد، ادامه داد: من اولین عکاس ایرانی هستم که از فوتبال بانوان عکاسی کرده‌ام. پیش از آن، عکاسی از ورزش بانوان ممنوع بود، اما پس‌ از آن، تصمیم گرفتم از ورزش بانوان که پخش تلویزیونی هم ندارد، عکس بگیرم و تاکنون به‌جز فوتبال، از هندبال، والیبال، دوومیدانی و دیگر ورزش‌های خاص بانوان هم عکاسی کرده‌ام و این روند هنوز هم ادامه دارد.

وی گفت: دیگر عکاسان خبری اصفهان هم در زمینهٔ عکاسی از ورزش بانوان فعال‌شده‌اند، ولی مشکل اینجا است که گاه مسئولان اداره تربیت‌بدنی استان اصفهان، همکاری لازم برای عکاسی از بعضی بازی‌ها را نمی‌کنند.

جعفری ادامه داد: این در حالی است که عکاسی از ورزش بانوان باعث بیشتر دیده شدن آن شده و برای مثال تعداد تیم‌های فوتبال بانوان هم در اثر این دیده شدن در سال‌های اخیر اضافه و دو باشگاه ورزشی ذوب‌آهن و سپاهان هم وارد این عرصه شده‌اند.

وی درباره دومین نشان عکس سال مطبوعاتی ایران هم گفت: در این جشنواره، عکس‌هایی که کمتر در رسانه‌ها دیده‌شده و از نظر خبری، عکس‌های مهمی است، مطرح شد که از آن میان، می‌توان به عکس یلدا معیری از نا آرامی‌های دی‌ماه سال گذشته اشاره کرد که در رسانه‌ها منتشر شده بود، اما عکاس آن ناشناخته بود.

جعفری ادامه داد: امسال سه هزار و صد عکس از ۲۵۶ عکاس و ۱۷۹ مجموعه عکس به این جشنواره ارسال شد و این جشنواره هم در پنج بخش پرتره، محیط‌زیست، خبری، مستند و ورزشی برگزار شد و هر بخش هم دو قسمت مجموعه عکس و تک‌عکس داشت.

کد خبر 343773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.