با خروج آمریکا از برجام حنای این کدخدا دیگر رنگی ندارد

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: آمریکا در حالی از برجام خارج شد که در کنار توقف یا کند کردن مسیر هسته‏ای کشورمان، ده‏ها امتیاز نقد گرفت بدون آن‏که به تعهدات خود عمل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد:امروز جمعه آخر ماه شعبان بوده و یکی از زمان های بسیار ارزشمند به شمار می آید و اباصلت هروی روایت کرده است که در جمعه آخر ماه شعبان به خدمت حضرت امام رضا (ع) رفتم حضرت فرمودند: ای اباصلت بیشتر ماه شعبان سپری شد و این آخرین جمعه آن است.

وی افزود: امام رضا (ع) فرمودند:کوتاهی گذشته خود را در این ماه، جبران کن، بسیار دعا و طلب آمرزش کن، قرآن بخوان و توبه کن تا وقتی که ماه رمضان می آید برای خدا خالص شوی و هیچ امانتی و دینی به گردنت نباشد مگر این که أدا کرده باشی، و هیچ کینه ای از مؤمنی در دلت نباشد مگر این که آن را ازبین برده باشی، و از گناهانت دست بردار و تقوای الهی پیشه کن و در آشکار و نهان بر او اعتماد کن و کسی که به خدا توکل کند خداوند برایش کافی خواهد بود.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: بعد حضرت فرمودند: در باقیمانده ماه شعبان این دعا را فراوان تکرار کن" اَللّهُمَّ إِن لَم تَکُن غَفَرتَ لَنا فیما مَضی مِن شَعبانِ فَاغفِرلَنا فیما بَقِیَ مِنهُ فَإِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی یُعْتِقُ فِی هَذَا الشَّهْرِ رِقَاباً مِنَ النَّارِ لِحُرْمَةِ شَهْرِ رَمَضَان"، یعنی خدایا! اگر در این مدّت که از ماه شعبان گذشته ما را نیامرزیده ای در باقیمانده از آن ما را ببخش. چون خداوند به احترام ماه رمضان، در این ماه تعداد زیادی را از آتش آزاد می کند.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: خروج آمریکا از برجام نشان داد که منطق رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال‌های اخیر بر محور اقتصاد مقاومتی از چه استحکامی برخوردار است و طی ۱۰ سال نامگذاری‌ها بر محور تحکیم بنیان‌های اقتصادی کشور نشان می‌دهد که مقام معظم رهبری با درک هوشمندانه ی طراحی دنیای غرب در وابسته کردن اقتصاد ایران به خارج مرزها و شکل‌گیری اقتصاد واردات‌محور، به‌خوبی نقشه دشمن را درک کرده و پادزهر آن‌را که همان عمل کردن به نسخه اقتصاد مقاومتی است، ارایه فرموده‌اند.

سرافراز ادامه داد:اگر در ۱۰ سال گذشته، همه قوا و نهادهای کشور به‌ویژه قوه مجریه و دولت‌ها با تمام تلاش و توان برای تحقق اقتصاد مقاومتی به میدان می‌آمدند، یقیناً امروز به درجه‌ای از استحکام در بنیان‌های اقتصادی رسیده بودیم که از تحریم‌های نظام سلطه بدون کمترین حاشیه و هزینه‌ای مقتدرانه عبور می‌کردیم.

امام جمعه فولادشهر با بیان اینکه تنها فایده برجام، ابطال نظریه «تعامل با کدخدا و آمریکا» بود، عنوان کرد: آمریکا در حالی از برجام خارج شد که در کنار توقف یا کند کردن مسیر هسته‌ای کشورمان، ده‌ها امتیاز نقد گرفت بدون آن‌که به تعهدات خود عمل کند، حتی ده‌ها تحریم جدید در قالب افراد و شرکت‌های ایرانی به آن افزود و شیره برجام را تا آخرین لحظه مکید و بعد هم تفاله‌های آن‌را به دور انداخت.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند: فریب لبخند طرف مقابل را نخورید، به وعده‌ای که می‌دهد اعتماد نکنید چون وقتی خرش از پل گذشت بر می‌گردد و به ریش شما می‌خندد، این‌ها این قدر وقیح‌اند.

سرافراز افزود: با دشمن خارجی به‌ویژه آمریکا باید از موضع اقتدار سخن گفت چراکه امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار دارد و آمریکایی‌ها با چالش‌ها و مشکلات اساسی چه در داخل و چه در فضای بین‌الملل دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام به هیچ وجه به‌معنای بسترسازی برای جنگ و برخورد نظامی نیست و به حول و قوه الهی، ملت ایران از این چالش سرنوشت‌ساز نیز به سلامت عبور خواهد کرد.

امام جمعه فولادشهر ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری، مقامات قبلی آمریکا که می‌خواستند جمهوری اسلامی ایران را نابود سازند، مردند و استخوان‌هایشان پوسید اما نظام اسلامی ایران هم‌چنان پابرجاست، این آقا هم خاک خواهد شد و بدنش خوراک مار و مور می‌شود و جمهوری اسلامی هم‌چنان ایستاده خواهد بود.

وی اضافه کرد:خروج آمریکا از برجام درس‌ها و عبرت‌های ارزشمندی برای مردم و مسئولان کشور خواهد داشت از جمله عبرت های این مسئله آن است که به دشمن و وعده‌هایش نباید اعتماد کرد چراکه آنان به‌دنبال تأمین منافع خود و ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند.

سرافراز عنوان کرد: باید توجه داشت تنها مسیر پیشرفت کشور بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی است و هرچه بنیان‌های اقتصادی کشور محکم تر شود، طراحی‌های دشمن برای ضربه زدن به ملت ایران ناکام تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر برای ادامه مسیر احتمالی برجام، باید از طرف‌های مقابل به ویژه کشورهای اروپایی تضمین‌های جدی تر و محکم‌تری گرفت همچنین یکی از اهداف آمریکا در خروج از برجام، دامن زدن به اختلافات داخلی  و ایجاد بحران در فضای سیاسی داخلی کشورمان است.

امام جمعه فولادشهر تاکید کرد: اهمیت اتحاد و یکپارچگی ملت ایران در برهه زمانی حساس و سرنوشت ساز فعلی و مخابره صدای واحد از داخل ایران امری ضروری و حیاتی است و بدون‌شک این انسجام و اتحاد ملی رمز پیروزی ما در برابر دونالد ترامپ و سردمداران کاخ سفید خواهد بود.

وی متذکر شد:امروز ملت ایران بیش از هر زمان دیگری نسبت به ماهیت و موجودیت ایالات متحده و چهره کریه سردمداران کاخ سفید آگاهی پیدا کرده است و این آگاهی باید به رمز اتحاد ملت ما در برابر ایالات متحده تبدیل شود.

سرافراز گفت:و در این میان باید از نماینده مردم شریف شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی و همکارانشان به خاطر حرکت انقلابی که در مجلس داشتند و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند تشکر کرد.

کد خبر 343563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.