۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
وداع با خیر مدرسه‌ساز

مراسم تشیع "حاج محمد سلامتیان" رییس سابق مجمع خیران مدرسه ساز استان اصفهان، امروز ساعت ۹ صبح از خیابان مشتاق دوم به طرف باغ رضوان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مراسم تشییع و خاکسپاری حاج محمد سلامتیان رییس سابق مجمع خیران مدرسه ساز استان اصفهان و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره مجمع خیران ورزش یار استان اصفهان، صبح امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می شود. وی روز گذشته به علت کهولت سن در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

حاج محمد سلامتیان خیر به نام اصفهانی در سال ۱۳۰۷ در خانواده‌ای مذهبی در شهر اصفهان متولد شد، وی در سن ۶ سالگی در مکتب خانه تحت تعلیم و تربیت قرار گرفت و دوران نوجوانی را در مدرسه گلبهار سپری کرد. این خیر مدرسه ساز دوران متوسطه را در دبیرستان‌های صارمیه و ادب سپری کرد و موفق به اخذ دیپلم ادبی و طبیعی شد. وی تحصیلات دانشگاهی را در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران تکمیل و پس از فارغ التحصیلی به عنوان دبیر زبان انگلیسی در دبیرستان‌های اصفهان مشغول شد.

از آنجایی که پدر این خیر از تجار معروف و معتبر اصفهان بوده در کنار فعالیت‌های فرهنگی و تدریس در مدارس اصفهان در حوزه تجارت نیز موفقیت‌های قابل توجه و تقدیری داشته است. حاج محمد سلامتیان از ارکان مهم و تأثیرگذار در تشکیل مجمع خیران مدرسه ساز اصفهان و تثبیت جایگاه این نهاد مردمی بوده است. او علاوه بر عضویت در هیئت امنا مجمع خیران مدرسه ساز استان اصفهان طی ۲ دوره، هم‌چنین ۲ دوره نیز مسئولیت ریاست هیئت مدیره این مجمع را بر عهده داشت.

پیکر این خیر مدرسه ساز امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه ساعت ۹ صبح، از درب منزل وی واقع در خیابان مشتاق دوم، مقابل باغ گلها، نبش کوجه شماره ۱۰، مجتمع مسکونی اصفهان، به طرف باغ رضوان تشییع و در قطعه ۱۱ به خاک سپرده می‌شود.

کد خبر 343552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.