اخلاص شهید حججی او را در چشم جهانیان عزیز کرد

لنجان-نویسنده کتاب کوچه نقاش ها گفت: باید توجه داشت شهید بی سر محسن حججی از نظر نظامی رده و مقام بالایی نداشت اما اخلاص این شهید والامقام باعث شد نام او در تمام دنیا جلوه گری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید ابوالفضل کاظمی در یادواره سردار عاشورایی شاه کلید فتح خرمشهر شهید حسین قجه‌ای اظهار کرد: شب گذشته در شهر دلیجان در جمع خانواده چند شهید مدافع حرم از تیپ فاطمیون بودیم و نکته مهم و جالب آن بود که این خانواده ها همچنان خود را بدهکار می دانستند.

وی افزود: حضور رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی سندی گویا از بصیرت مردم در برابر توطئه های دشمنان میهن اسلامی بود اما باید توجه داشت فلسفه و قصه حضور رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم قصه اخلاص و اخلاق است.

نویسنده کتاب کوچه نقاش ها تصریح کرد: ما شهدای بسیاری را از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون داشته ایم و شاهد هستیم نامی از این شهدا بر سر زبان ها جاری نیست اما نام برخی از شهدا به عنوان فرماندهان جنگ بر سر زبان ها جاریست و در پاسخ این سوال باید گفت اخلاص در عمل شهدای ما باعث این اتفاق بوده که خود می خواستند در گمنامی باقی بمانند و تنها برای کسب رضای خدا در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند و به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

وی ادامه داد: روزی که قرار بود پیکر شهید بی سر محسن حججی را در تهران تشییع شود، شاهد حضور پرشور مردم در تششیع این شهید مدافع حرم بودیم که این تشییع یکی از پر ازدحام ترین تشییع جنازه شهدا بوده است.

کاظمی با بیان اینکه هرکسی کاری را با اخلاص انجام دهد خداوند به او عزت می دهد، اضافه کرد: در مراسم تشییع پیکر شهید بی سر محسن حججی فرزند سوم مقام معظم رهبری آقا مسعود خامنه ای را دیدم و زمانی که با ایشان صحبت می کردم ایشان مطرح کردند امروز هرکدام از ما برای مراسم تشییع شهید حججی حضور پیدا کردیم معظم له به ما فرمودند هر یک از شما به تنهایی در این مراسم حضور پیدا کرده و قصد قربت کند چراکه امروزی روزی از ایام الله است.

وی با بیان اینکه اخلاص شهید حججی او را در چشم همه عزیز کرد، گفت: باید توجه داشت شهید بی سر محسن حججی از نظر نظامی رده و مقام بالایی نداشت و شخصیتی ساده و با اخلاص بود که از استان اصفهان برای دفاع از حرم به جنگ با دشمن برخاسته بود و در این میان قید خانواده، پدر، مادر، همسر و فرزند خود را زده بود.

نویسنده کتاب کوچه نقاش ها با بیان اینکه اگر انسان در کارها اخلاص داشته باشد خدا نام او را جاودان خواهد کرد، خاطر نشان کرد: علت ماندگاری نام شهید بی سر محسن حججی بحث اخلاص این شهید والا مقام بود که باعث شد نام او در تمام دنیا جلوه گری کند و می توان گفت شهدای مدافع حرم اجرشان بسیار بالاست چراکه این عزیزان در کشور دیگری برای دفاع از ارزش های اسلامی به شهادت ­رسیدند.

وی افزود: اخلاص سردار شهید حسین قجه ای نیز بسیار بالا بود به حدی که وقتی شهید همت از حسین قجه ای می خواستند به عقب برگردند می گفت گردانی را که بچه های آن شهید و مجروح اینجا به خاک افتاده اند، چطور ول کنم و برگردم عقب؟ اینها بچه های من هستند، رفیق های من هستند من در مقابل اینها مسئولم.

کاظمی تصریح کرد: حسین می گفت می خواهم با همین بچه ها باشم یا من هم شهید می شوم، یا به یاری خدا آن قدر مقاومت می کنم تا با شکستن حلقه محاصره، همه جگرگوشه هایم را تا آخرین نفر به عقب بیاورم، چراکه من و این بچه ها دیشب هم قسم شدیم خودمان را به خرمشهر برسانیم و برای ما عقب نشینی هیچ مفهومی ندارد.

وی متذکر شد: دشمن لحظه به لحظه بر شدت حجم پاتک های خود اضافه می کرد، حسین بر روی خاکریز می رفت، یک آرپی جی می زد و دوباره می پرید پشت خاکریز  حسین آنقدر آر پی جی زده بود که از گوش هایش خون جاری بود، نباید فراموش کرد حسین سه روز تمام بود که نخوابیده بود و استراحت هم نمی کرد.

همرزم سردار شهید حسین قجه ای یاداور شد: وقتی حسین دوباره از جای خود بلند شد و آرپی جی را مسلح کرد، از خاکریز بالا رفت اما هنوز درست نشانه گیری نکرده بود که با اصابت گلوله دشمن از بالای خاکریز پرت شد، گلوله درست به وسط سر حسین اصابت کرده و جمجمه او را خرد کرده بود و صورت زیبای حسین غرق خون بود.

وی اضافه کرد: بعد از چند روز خبر آزادی خرمشهر را که شنیدم  به سمت مسجد جامع خرمشهر که خیلی هم شلوغ بود رفتیم، حاج احمد متوسلیان هم با یک عصا زیر بغلش بود آمده بود و می گفت یاد بچه های لب تشنه که تو بیابون جون دادند، به خیر آنها خرمشهر را آزاد کردند.

کد خبر 343539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.