۴۰۰ دوربین جدید تخلفات ترافیکی اصفهان را رصد می‌کند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: افزایش دوربین‌های ثبت تخلف منجر به کاهش ۳۰ درصدی تخلفات سرعت غیرمجاز در بزرگراه‌ها شده است.

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت ۷۰ دوربین نظارت تصویری در شهر اصفهان اظهار کرد: تا پایان خرداد امسال نیز ۴۰۰ دوربین‌ نظارت تصویری و ثبت تخلف اصفهان به دوربین‌های نظارتی اصفهان اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این تعداد دوربین تا پایان خرداد در مجموع ۸۰۰ دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلف محدوده ترافیکی شهر اصفهان را رصد می‌کند، افزود: همچنین با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال تعداد دوربین‌های ترافیکی اصفهان به ۱۰۰۰عدد افزایش می‌یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه سال گذشته همه اعتبارات مورد نیاز برای پایش نظارت تصویری و ثبت تخلفات ترافیکی شهر اصفهان جذب شد، گفت: برخی از سامانه‌های آماده شده نصب و برخی دیگر نیز در انتظار تامین برق و دریافت کد اعمال قانون از پلیس راهور است.

وی به فعالیت پنج خودرو سیار ثبت تخلف در اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: این خودروها در محدوده خیابان‌های توحید، حکیم نظامی، نظر و دکتر شریعتی تردد داشته و در خصوص پارک دوبل اعمال قانون می‌کند.

صلواتی افزود: به زودی پنج خودروی سیار ثبت تخلف جدید در شهر اصفهان فعال می‌شود.

وی  با بیان اینکه همه دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلف شهر اصفهان به شبکه هوشمند ترافیکی شهر اضافه می‌شود، گفت: در حال حاضر اسناد فنی مناقصه این دوربین‌ها در دست بررسی است و  امیدواریم در نیمه اول امسال بتوانیم پنج سامانه را به شهر اضافه کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان کاهش ۳۰ درصدی تخلفات ناشی از سرعت غیر مجاز و به حداقل رسیدن تخلف عبور از چراغ قرمز را دستاوردهای توسعه دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلف در اصفهان دانست و افزود: هدف اعمال قانون و جریمه کردن نیست، بلکه داشتن شهری آرام و قانونمند آرمان مدیریت شهری اصفهان است.

وی تصریح کرد: شهروندان باید به قوانین احترام بگذارند تا از جریمه این دوربین‌ها مصون باشند.

کد خبر 343502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید احمدی IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    1 0
    جناب آقای مهندس صلواتی عزیز، واقعا متشکریم. با نظارت این دوربین‌ها گره‌های ترافیکی ناشی از عبور چراغ قرمز تقریبا صفر شده است و نظم خاصی به چهره‌ی شهر زیبای اصفهان داه است. با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما عزیزان