رفع نیازهای آموزش و پرورش نیازمند همکاری بین بخشی است

تیران-فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: رفع نیازهای آموزش و پرورش و تسهیل در ارایه خدمات نیازمند همکاری بین بخشی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، علی رحمانی در آیین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان با اشاره به معضل کمبود معلم و کمبود فضای آموزشی در این شهرستان اظهارکرد: رفع نیازهای آموزش و پرورش به رشد جامعه و کاهش معضلات می انجامد.

وی افزود: رفع نیازهای آموزش و پرورش و تسهیل در ارایه خدمات نیازمند همکاری بین بخشی است تا اینکه با استفاده از ظرفیت دستگاه ها و خیران مشکلات این حوزه رفع و چالش های آن جبران شود.

فرماندار شهرستان تیران و کرون ادامه داد: ۶۰درصد فضای آموزشی این شهرستان فرسوده، ۱۰ درصد تخریبی و در بخشی از مناطق مانند شهرک مسکن مهر فاقد مدرسه است که چالشی بزرگ برای آموزش و پرورش این منطقه به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: جبران کمبود فضای آموزشی نیازمند همکاری دستگاه های اداری، خیران و اعتبار بخشی ملی و استانی است و نباید نسبت به کمک به آموزش و پرورش بی توجه باشیم زیرا پایه اصلی تربیت نیروی انسانی و نیروی مولد جامعه است.

رحمانی با بیان اینکه بازنشستگی معلمان و همچنین تقاضای انتقالی به بخش های دیگر استان منجر به کمبود معلم در این شهرستان شده، تصریح کرد: برای جبران این مشکل باید از گذشته با جذب نیرو در دانشگاه فرهنگیان انجام می شد که این اقدام به دلیل سیاست های غلط صورت نگرفته و امروز با چالش در این عرصه روبه رو هستیم.

وی جذب بیش از ۶۰ معلم در سال تحصیلی گذشته در غالب مدارس بسته حمایتی را یکی از فعالیت های آموزش و پرورش تیران و کرون برای جبران کمبود معلم این شهرستان اعلام کرد و گفت: این طرح موفق عمل کرده است، اما باید حق و حقوق آن ها به موقع پرداخت شود.

کد خبر 343468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.