آغاز پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷

معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان گفت: همزمان با سراسر کشور حوزه‌های علمیه استان اصفهان برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ از مقاطع متوسطه، دیپلم و دانشگاهی در دوره‌های بلند مدت و کوتاه مدت (سفیران هدایت) پذیرش می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی صبح امروز(دوشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه اصفهان از ابتدای بهمن ۹۶ آغاز شده است، اظهارکرد: در صورت افزایش استقبال ثبت نام‌کنندگان، آخرین مهلت ثبت نام تا ۱۵ مردادماه خواهد بود.

وی تصریح کرد: دوره های تحصیلی حوزه های علمیه با اهداف آموزشی و پژوهشی و تربیتی و تهذیبی برگزار می‌شود که در بخش آموزشی و پژوهشی مباحثی همچون فراگیری علوم پایه و مقدماتی، فهم عمیق علوم و معارف اسلامی بر اساس قرآن و مکتب اهل بیت(ع)، تولید علم و اندیشه ناب اسلامی، پرورش اندیشمندان و اساتید حوزه و جوامع اسلامی، تامین نیازهای معنوی جوامع اسلامی و تأمین نیازهای فرهنگی و پژوهشی مورد توجه است.

معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه دوره های آموزشی حوزه‌های علمیه به صورت کوتاه مدت و بلند مدت برگزار می شود، خاطرنشان کرد: دوره کوتاه مدت (سفیران هدایت) شامل دو مقطع پنج سال تحصیل و پنج سال تبلیغ تعریف شده و برای آنها سه مدرسه در رهنان، خمینی شهر و حبیب آباد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: دوره بلند مدت حوزه‌های علمیه شامل چهار سطح تحصیلی از جمله مقدماتی و سطح یک و مقاطع تکمیلی در سطوح دو، سه و چهار تعریف شده است.

 جلالی با بیان اینکه در سطح یک و مقدمات دوره بلند مدت طلاب علوم پایه و مقدماتی را فرا گرفته و با علوم اسلامی آشنا می‌شوند، گفت: تحصیل در این مقطع به صورت تمام وقت و مدت آن به طور متوسط شش سال است.

وی اظهارکرد: در سطح دو مقاطع تکمیلی طلاب به تحصیل دوره فقه و اصول استدلالی، تفسیر و کلام پرداخته و بنیه علمی خود را برای ورود به سطوح عالی تقویت می کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه در سطح سه مقاطع تکمیلی، طلاب به تحصیل فقه و اصول استدلالی، تفسیر، کلام، فلسفه اسلامی، رجال، تبلیغ و نهج البلاغه در سطحی بالاتر می پردازند، گفت: در سطح چهار نیز طلاب با تحصیلات و پژوهش در فقه و اصول استدلالی می توانند در رشته های ذکر شده متخصص و صاحب نظر شوند و با تدوین رساله علمی و کسب امتیاز لازم، مدرک سطح چهار را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان ۳۷ مدرسه در نظام بلند مدت فعالیت می کنند که از این تعداد ۱۲ مدرسه در شهر اصفهان و ۲۵ مدرسه در سایر شهرستان‌ها است و در مجموع ۴۰ مدرسه در نظام بلند مدت و کوتاه مدت دایر است.

 جلالی افزود: مدرسه شهید طباطبایی نژاد در منطقه زینبیه نیز ویژه حفظ قرآن است، این مدرسه از افراد جدید الورود که زمینه حفظ قرآن را داشته باشند، پذیرش می‌کند.

وی با اشاره به مراحل پذیرش علاقمندان به شرکت در دوره های حوزه‌های علمیه اصفهان، گفت: در ابتدا ثبت نام از طریق سایت www.hozeh.com انجام، امتحان کتبی در قالب ۱۰۰ سؤال تستی برگزار و در صورت کسب امتیاز یا نمره ۶۰، نوبت به مصاحبه گزینشی برای ارزیابی فرد می‌رسد، پس از آن تست ها و آزمایش‌های سلامت انجام و پس از تشخیص سلامتی، تحقیقات محلی برای صلاحیت های اخلاقی و خانوادگی فرد انجام شده و در نهایت در صورت تأیید فرد ثبت نام کننده، کد رسمی ارایه و فردمشغول تحصیل می‌شود.

معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: حوزه‌های علمیه استان اصفهان برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ از مقاطع متوسطه، دیپلم و دانشگاهی در دوره‌های بلند مدت و کوتاه مدت (سفیران هدایت) پذیرش می‌کند.

کد خبر 343247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.