۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
تقدیر عیدی از مستندساز اصفهانی

هاشم مرتضویان، کارگردان مستند «مشد عباس، بودن، نبودن» گفت: محمد عیدی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در آیین اختتامیه فصل چهارم نخستین جشنواره تلویزیونی مستند که دیشب در فرهنگسرای ابن‌سینا تهران برگزار شد، از فیلم من تقدیر کرد.

وی به خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به‌زودی از این مستند در شهر اصفهان نیز تقدیر خواهد کرد.

مرتضویان افزود: ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان سرشناس سینمای ایران هم ضمن تقدیر از این مستند گفت که این مستند، یک فیلم منتقد در فضای بشاش شهر اصفهان است که موضوعی به‌شدت حساس را که همان کسب‌وکار اسلامی است، هدف قرار داده است.

او ادامه داد: حاتمی‌کیا در سخنان خود از این گفت که یک‌طرف موضوع این مستند، شهرداری اصفهان است، درحالی‌که یکی از مدیران شهرداری اصفهان در جمع حاضر شد و از این مستند تجلیل کرد.

مرتضویان اضافه کرد: ازنظر حاتمی‌کیا، این کار، بسیار خوب است و این پیام را دارد که می‌توانیم این نوع نگاه و تحلیل را تحمل‌کنیم.

وی گفت: جایزه برترین فیلم مستند سال ۱۳۹۶ از نگاه مخاطبان هم به فیلم من تعلق گرفت. همچنین جایزه بهترین فیلم مستند نیمه‌بلند جشنواره به همراه جایزه نقدی ۵ میلیون تومانی و حمایت از فیلم مستند بعدی‌ام تا سقف ۲۵ میلیون تومان در شبکه مستند هم به این فیلم تعلق گرفت.

به گزارش ایمنا، در این اختتامیه، برگزیدگان این فصل جشنواره از دیدگاه مردم و هیئت‌داوران در سه بخش مستند بلند، نیمه‌بلند و کوتاه و همچنین برگزیده مسابقه برترین فیلم مستند سال ۹۶ از دیدگاه مخاطبان معرفی شدند.

این مراسم با حضور مدیران ارشد حوزه سینمای مستند، ازجمله سلیم غفوری مدیر شبکه مستند سیما، سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، حسین افشار مدیر خانه مستند انقلاب اسلامی، سعید رشتیان رئیس هیئت‌مدیره انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند، محمد میرتیموری دبیر جشنواره تلویزیونی و اساتید سینمای مستند ازجمله مرتضی پورصمدی، ارد زند، فرهاد ورهرام و ابراهیم حاتمی‌کیا همراه بود.

در بخشی از برنامه هم ضمن ادای احترام به هوشنگ آزادی‌ور مستندساز، شاعر و مترجم فقید، از مرتضی پورصمدی به خاطر ۴۰ سال تلاش در حوزه تصویر، عکس و مستندسازی تقدیر شد.

کد خبر 343158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.