موزه میدان امام علی(ع) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به انجام عملیات نازک‌کاری موزه میدان امام علی(ع) گفت: پیشرفت فعالیت‌های اجراشده در این پروژه مطلوب بوده و می‌توان اعلام کرد که موزه میدان امام علی(ع) تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

حسین جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص نازک کاری موزه میدان امام علی(ع) اظهارکرد: امسال مرمت موزه امام علی ( بخش نوساز و بخش تاریخی)، احداث پروژه A۱۱ و الحاقیه A۱۱، مرمت حمام کرسی و احداث پروژه A۱۲ به شرط آزاد سازی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهم پروژه های اجرایی سازمان در سال ۱۳۹۷ بر اساس گزارش پیشنهادی بودجه، یکی از این پروژه‌ها را کف‌سازی ورودی‌های میدان امام علی(ع) و میدان جلوخان مسجد جامع خواند و تصریح کرد: این پروژه شامل اجرای سنگ فرش محدوده جلوخان و ورودی‌های هاتف و مجلسی است و پیش بینی می‌شود تا یکسال آینده به اتمام برسد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بخشی از کف‌سازی ورودی میدان امام علی(ع) که تملک شده بود، به اتمام رسیده، اما بخش دیگری از میدان جلوخان همچنین چند ورودی میدان امام علی(ع) که تملک نشده، باقی مانده است.

وی ادامه داد: باید پروژه مجموعه تجاری کمرزرین به بهره‌برداری برسد تا مغازه‌های باقی مانده در طرح میدان جلوخان به آن مجموعه منتقل و کف‌سازی‌ها به اتمام برسد.

جعفری به اجرای پروژه پیاده‌ راه‌ سازی چهار باغ عباسی حد فاصل میدان انقلاب تا خیابان آمادگاه اشاره و اظهارکرد: تا پایان شهریورماه سال‌جاری برداشت آسفالت، خاک برداری، تسطیح و ریگلاژ، احداث کانال دفع آب‌های سطحی، احداث کانال تأسیسات، بلوکاژ، سنگفرش و اجرای آب‌نما طبق طرح انجام خواهدشد.

وی گفت: کف‌سازی محور بید آباد از بازار علی‌قلی‌آقا تا مسجدسید همچنین کف‌سازی محور بیدآباد از مسجد رحیم‌خان تا خیابان طالقانی در دستورکار است.

ساماندهی محوطه تاریخی قلعه شاه دژ با مشارکت میراث فرهنگی

جعفری، ساماندهی محوطه تاریخی قلعه شاه دژ با مشارکت میراث فرهنگی شامل جمع‌آوری و دسته‌کردن سنگ‌های موجود، حمل مصالح، احداث دیوار ضلع شمالی و سربازخانه غربی همچنین نورپردازی را از دیگر پروژه مهم این سازمان در سال‌جاری برشمرد و گفت: احیاء باقیمانده حمام خسروآقا نیز با کاشی‌کاری سنتی در بدنه و کف‌سازی به صورت سنگفرش انجام می‌شود.

وی تکمیل حمام شاهزاده‌ها را دیگر پروژه امسال سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان خواند و افزود: برای تکمیل حمام شاهزاده‌ها کاشی‌کاری بدنه به صورت سنتی، گچ، خاک و سفیدکاری بدنه‌ها، رنگ و نقاشی بدنه، مرمت تزیینات تاریخی و ... را انجام خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان به مشارکت در بهسازی و ساماندهی بازار بزرگ اشاره و تصریح کرد: تخریب جرزهای قدیمی، برداشت سقف‌های چوبی و ایرانیت، احداث طاق و چشمه، برداشت آسفالت، خاک‌برداری، احداث کانال تأسیسات، بلوکاژ و سنگفرش بازار بزرگ در سال جاری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ساماندهی محور تاریخی دردشت، اصلاح فضایی و مرمت موزه هنرهای معاصر (گچ بری بدنه و رنگ‌آمیزی پس از زیرسازی)، ساماندهی گذر چهار سوق حدفاصل خیابان خاقانی تا کوچه سنگ‌تراش‌ها، ساماندهی گذر روبه‌روی مدرسه فرانسوی‌ها و اجرای محور گردشگری برج‌های کبوتر محله گورت(مرمت برج کبوتر گورت و محوطه‌سازی) از دیگر پروژه‌های اجرایی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در سال ۱۳۹۷ بر اساس گزارش پیشنهادی بودجه است.

 جعفری با اشاره به پروژه مرمت خانه جوان، تصریح کرد: در این پروژه اصلاح و مرمت کف فرش محوطه حیاط شامل برداشت سنگ و آجر فرش قدیمی، احیاء و احداث چاه‌های جذبی، زیرسازی و بلوک‌فرش، اجرای سبک‌سازی و برداشت آوار و اجرای تأسیسات مکانیکی و الکتریکی و آجر فرش بام انجام می‌شود.

کد خبر 343129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.