کاهش ۳۰ درصدی هزینه های هفته فرهنگی اصفهان

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اصلی‌ترین هدف مدیریت جدید شهری، رویدادمحوری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید دهقانی در نشست خبری پایان هفته فرهنگی که صبح امروز، شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه حجم عظیمی از مکان‌هایی که در کشورهای مختلف مورد بازدید مردم قرار می‌گیرد، شامل کافه‌ها، سالن‌های تئاتر و کنسرت، همچنین مراکز علمی و شهرهایی که می‌خواهند در وضعیت خود تغییری ایجاد کنند، ناچارند رویدادهای مهمی را برای شهرشان طراحی کنند.

وی، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و هفته فرهنگی اصفهان را دو برنامه مهمی دانست که مدیریت شهری به‌صورت هدفمند برای اجرای آن برنامه‌ریزی می‌کند و افزود: مردم برای پر کردن خلأ خشکی زاینده‌رود از این رویدادهای ملی و بین‌المللی بهره می‌گیرند.

وی توزیع عادلانه برنامه‌ها را گامی مؤثر در جهت تحقق رویداد محور شدن اصفهان دانست و گفت: شهرهای دو قطبی که یک قطب آن از امکانات بهره‌مند هستند و قطب دیگر آن‌ها خیر، نمی‌توانند ادعای رویداد محوری داشته باشند، به همین جهت شهرداری اصفهان می‌کوشد در همه محلات، زیرساخت‌های لازم را برای برگزاری برنامه‌های مختلف فراهم کند.

دهقانی با بیان اینکه سالهای گذشته مناطق ۶،۵،۳،۱ به دلیل برخورداری از زیرساخت های مناسب  محل مناسبی برای برگزاری بیشترین رویدادهای فرهنگی هفته اصفهان بودند، ادامه داد: برخی مناطق نیز در سالهای گذشته به دلیل نداشتن زیرساخت های مناسب کمتر محلی برای برگزاری رویدادها بودند، اما امسال تلاش شده با کمترین هزینه ها توزیع عادلانه ای از برنامه ها داشته باشیم و همه مناطق به صورت یکسان میزبان رویدادها باشند.

دهقانی با اشاره به تشکیل کمیته کاهش هزینه اعلام کرد: این کمیته در بهترین حالت ممکن، گزارش‌هایی را از برنامه‌های هفته فرهنگی تهیه‌کرده که آمار دقیق آن، هفته آینده اطلاع‌رسانی می‌شود. بااین‌وجود آمارهای فعلی نشان می‌دهد که هفته فرهنگی با بیشترین میزان استقبال گروه‌های سنی، قومی و گردشگران روبرو بوده و مدت اقامت توریست‌ها نیز در این هفته افزایش‌یافته است.

دهقانی در خصوص میزان کاهش هزینه‌های مالی برگزاری هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: دغدغه ما، اجرای بهترین برنامه‌ها با کمترین هزینه بود و به همین جهت تعدادی از برنامه‌هایی که در سال‌های گذشته بدون توجه به‌تناسب هزینه و نتیجه برگزار می‌شد، شناسایی و سپس حذف شد.

وی اعلام کرد: در برنامه‌های شهری نسبت به سال‌های گذشته، ۳۰ درصد کاهش هزینه و ۴۰ درصد افزایش برنامه داشتیم.

آغاز طرح مطالعاتی "خیزان" در اصفهان

همچنین معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: نگاه ویژه به اقوام، ادیان و خرده‌فرهنگ‌ها، عامل شکل‌گیری شهرها است و شهرداری اصفهان در برنامه‌های هفته فرهنگی به این مسئله اهمیت داد.

مرتضی رشیدی مشارکت حداکثری مردم را در برنامه‌های شهری، یکی از دغدغه‌های شهردار اصفهان و کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان دانست و اعلام کرد: تمام تلاش ما در جهت بهره بردن از ظرفیت نهادها و سمن‌ها در جهت ساختن شهری آباد است.

وی تقسیم برنامه در مناطق مختلف شهر را فرصتی برای اجرای برنامه‌های عرصه‌محور در دل محلات دانست و گفت: این روند، باعث ایجاد زیرساخت‌های لازم در تمام محله‌های شهر می‌شود.

وی از آغاز به کار طرح مطالعاتی با برند «خیران» در هفته فرهنگی اصفهان خبر داد و گفت: این طرح، توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر را مدنظر قرار داده و امیدواریم با تداوم اجرای آن به سمت کاهش حاشیه‌نشینی و کم کردن معضلات حاشیه‌نشین‌ها قدم برداریم.

کد خبر 343104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.