ارتباطات امروز تنها صحنه برقراری اتصال نیست

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: طبق گزارشات ارایه شده، استان اصفهان جایگاه ویژه ای در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور دارد و بسیاری از طرح های موفق این استان، الگویی برای سایر نقاط کشور شده و با اجرای آنها این نقاط توسعه یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست با مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان با بیان اینکه حوزه فناوری ارتباطات واطلاعات در شهرستان لنجان با چالش مواجه است، اظهار کرد: وقوع انقلاب اطلاعات و ارتباطات در دهه‌های اخیر باعث شده است که عصر حاضر نیز به نام عصر اطلاعات و ارتباطات نامیده شود و باید توجه داشت فناوری اطلاعات آمده تا دغدغه‌های کاربران را از میان بردارد و براساس نیاز آنان، کاربرد ارایه دهد، اما امروز این مهم در شهرستان لنجان با چالش هایی مواجه است.

وی با بیان اینکه امروز دیگر ارتباطات فقط صحنه برقراری یک اتصال نیست، افزود: باید توجه داشت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در هر جامعه‌ای درهای جدیدی را برای استفاده از امکانات جدید باز می کند و حتی دسترسی به فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث جذب و نگهداری مشاغل و پویایی اقتصادی کمک کرده و چشم‌انداز مثبتی از آینده را در پیش روی مردم قرار خواهد داد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: مدیریت رسیدگی به مشکلات و درخواست ها، مدیریت تجهیزات و منابع در رابطه با خدمات پشتیبانی فنی و تخصیص آن به کاربران، نظارت، کنترل و برنامه‌ریزی در این زمینه از جمله مواردی است که مسئولان باید آن را مورد توجه قرار داده تا جهت برطرف کردن مشکلات موجود در حوزه فناوری و اطلاعات پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: در این گونه سلسه جلسات باید تلاش شود به کمک مسئولان، بخش خصوصی و فعالان صنعت IT ضمن آسیب شناسی مشکلات این صنعت، راهکارهایی را نیز برای رفع مشکلات در این حوزه ارایه و در نهایت اجرایی شود.

صفرخانلو اضافه کرد: امروز باید در حوزه فناوری اطلاعات، جهادی عمل کرد تا زمینه لازم برای ایجاد کسب و کار و رونق اقتصادی برای جوانان و فارغ التحصیلان این رشته در شهرستان لنجان مهیا شود.

وی عنوان کرد: طبق گزارشات ارایه شده استان اصفهان جایگاه ویژه ای در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور دارد و بسیاری از طرح های موفق این استان، الگویی برای سایر نقاط کشور شده و با اجرای آنها این نقاط توسعه یافته است.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرستان لنجان جای کار زیادی دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشات ارایه شده طرح های مخابراتی متعددی در شهرستان لنجان اجرا شده، اما همچنان کاستی هایی وجود دارد که باید با همت بیشتر این کاستی ها را رفع کرده و با توسعه کیفی خدمات رضایتمندی مردم را افزایش دهیم.

وی متذکر شد: کارشناسان در شهرستان لنجان باید وضعیت ارتباطی و مشکلات شهری و روستایی شهرستان لنجان را بررسی کرده و گزارش لازم را در این خصوص به فرمانداری ارایه دهند تا با برنامه ریزی در این خصوص توسعه بهتر و بیشتر در شهرستان انجام شود و از سوی دیگر پوشش جاده‌ای و مشکلات آنتن‌دهی در برخی شهرها و روستاها نیز برطرف شود.

کد خبر 343040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.