جناح‌گرایی، آموزش و پرورش را به بیراهه می‌کشاند

شهرضا – رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا گفت: جناح‌گرایی و سیاست‌زدگی آموزش و پرورش را به بیراهه می‌کشاند و باعث ایجاد اختلال در فرایند تربیت و پرورش دانش‌آموزان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمود رستگار ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان شهرضا، با اشاره به جایگاه معلمان در جامعه، اظهار کرد: معلمان هدایتگرانی هستند که جامعه انسانی را به سوی سعادت و خیر رهنمود می‌شوند.

وی ادامه داد: جناح‌گرایی و سیاست‌زدگی آموزش و پرورش را به بیراهه می‌کشاند و باعث ایجاد اختلال در فرایند تربیت و پرورش دانش‌آموزان می‌شود.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا تأکید کرد: گزینش معاونان و مدیران آموزش و پرورش شهرضا در همه سطوح، فارغ از دیدگاه‌های سیاسی و تنها براساس تعهد و کارآمدی بوده است.

رستگار تأکید کرد: در شرایط فعلی همه مدیران در همه سطوح باید با مدیریت جهادی برای خدمت به مردم تلاش کنند و اجازه ندهند گرایش به جناح‌های سیاسی مانع از انجام تعهدات قانونی و اخلاقی آنان شود.

وی با بیان اینکه فعالیت در حوزه آموزش و پرورش شهرضا به دلیل وجود سلایق و دیدگاه‌های مختلف سخت است، تصریح کرد: مدیریت آموزش و پرورش باید شرایطی را فراهم کند که امکان بیان نظرات مختلف و اجرای بهترین آن‌ها وجود داشته باشد.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا اضافه کرد: در حال حاضر در این اداره ۲۱۰۰ کارمند و معلم وظیفه تعلیم و تربیت و ارایه خدمات به ۲۸ هزار دانش آموز را برعهده دارند.

رستگار به اشاره به وجود سه هزار معلم بازنشسته در این شهرستان، تأکید کرد: بازنشتگان خردورزان آموزش و پرورش هستند که سه دهه از عمر خود را صرف تعلیم و تربیت دانش آموزان کرده و از این نظر تجارب گرانبهایی کسب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های اداره آموزش و پرورش شهرضا برگزاری جلسات هم‌اندیشی با معلمان بازنشسته و همچنین مدیران قبلی این بخش در سالیان گذشته، باهدف استفاده از نظرات راهبردی آنان برای ارتقاء سطح تعلیم و تربیت دانش آموزان بوده است.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا با تأکید بر ضرورت پیوند اولیا و مربیان اظهار کرد: جدایی بین اولیای دانش آموزان و نظام تعلیم و تربیت آسیب بزرگی است که نتایج زیانبار آن متوجه دانش آموزان خواهد بود.

رستگار تأکید کرد: معلمان مولد تخصص و تعهد در سرمایه انسانی جامعه هستند و نقش مؤثری در ایجاد ساختار کارآمد اجتماعی و حل مشکلات مختلف برعهده دارند.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد پیوند مستمر میان مدرسه و حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: مدارس و حوزه‌های علمیه دو پایگاه علمی جامعه هستند که هدف آن‌ها تربیت نخبگان و افزایش دانش و آگاهی و در نهایت توسعه همه‌جانبه کشور است.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا با بیان اینکه خیران بازوان توانمند نظام تعلیم و تربیت هستند، اظهار کرد: توسعه فضاهای آموزشی و ارتقاء کیفیت و کمیت آموزشی نیازمند همکاری خیران است.

رستگار با تأکید بر ضرورت توجه به مبانی دینی در تعلیم و تربیت، تأکید کرد: بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ و اخلاق اسلامی در وجود افراد، دوران تحصیل است، به همین دلیل لازم است افزایش دانش دینی به عنوان بخش مهمی از فرایند تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره میزبانی این شهرستان از سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم و معارف اسلامی دانش‌آموزان استان اصفهان، اظهار کرد: این دوره از مسابقات باحضور ۷۰۰ نفر از دانش آموزان پسر و دختر مقطع متوسطه در رشته‌های مختلف قرآنی مانند ترتیل، حفظ، نماز، احکام و نهج البلاغه، باهدف انس دانش‌آموزان با قرآن و فرهنگ دینی برگزار شد.

کد خبر 343031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.