تمدن مهدوی قله تمدن نوین اسلامی است

لنجان-امام جمعه شهر زاینده رود گفت:حکومت جهانی و تمدن مهدوی، مطابق با اهداف همه انبیاء الهی، با هستی و طبیعت هماهنگ است و تنها حکومتی است که می تواند انسان را به رشد و بلوغ رسیده و آن را به سرمنزل کرامت و بزرگواری انسانی برساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در جمع مسئولان شهرستان لنجان اظهار کرد: عمده مباحث پیرامون منجی عالم بشریت، درباره علامات ظهور و یا کم وکیف ظهور و شرایط هنگام قیام و چگونگی قیام منجی بشریت مطرح می شود، اما موضوع جامعه مهدوی یکی از مباحث بسیار مهم و ضروری است که متاسفانه امروزه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: باید توجه داشت بشر همواره دنبال زندگی ایده‌آل، خانواده ایده‌آل، خانه ایده‌آل، فرزندان ایده‌آل، دختران شوهران ایده‌آل، پسران همسران ایده‌آل، فرزندان در حسرت پدر و مادر ایده‌آل بوده و هستند، و این آرزو از گذشته تا کنون در بین انسان ها وجود داشته است و بر همین اساس جامعه شناسان مجموعه این آرزوها را با عنوان جامعه ایده‌آل و یا آرمان شهر مطرح کرده اند.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: جامعه ایده‌آل فکر و اندیشه بسیاری از دانشمندان و اندیشمندان و مکاتب مختلف را به خود مشغول کرده و هر کدام برای تحقق آن طرحی را تدوین کرده اند و باید توجه داشت افلاطون در رساله جمهوری، کهن ترین طرح جامعه ایده ال را مطرح کرده و فارابی نیز در کتاب آراء، به این مسئله توجه داشته است.

وی ادامه داد: آگوستین در شهر خدا، توماس مور در ناکجاآباد و فرانسیس بیکن در آتلانتیس، طرح هایی را برای جامعه ایده آل و یا مدینه فاضله ارایه داده اند اما مکاتب الهی در ارایه الگوی مدینه فاضله از همه مکاتب و اندیشمندان پیش قدم بوده است چراکه دین مبین اسلام مدینه فاضله واقعی و حقیقی را به عنوان عظیم ترین تحول تاریخ بشر، در قالب حکومت جهانی و تمدن مهدوی به بشریت هدیه داده است.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: آنچه جامعه ایده آل اسلام را  از سایر طرح ها متمایز و ممتاز کرده  ویژگی های این جامعه آرمانی است که می تواند بشر را سلامت به سرمنزل مقصود برساند و از همه بیچارگی ها و رنج ها نجات دهد.

وی عنوان کرد: نباید فراموش کرد تمام رنج های بشر به خاطر بی خردی و بی ایمانی است که او را هم با خود و هم با طبیعت درگیر کرده و از سوی دیگر ضعف عقل و ایمان، بشر را به فلاکت و انحتاط کشانده و مشکلاتی که از ناحیه طبیعت بر زندگی بشر وارد می شود بدبختی بشر را دو چندان کرده است.

امام جمعه زاینده رود خاطرنشان کرد: امروز بشر به دلیل بی خردی و بی ایمانی، همچنان به رشد کافی نرسیده و در حقیقت انسان با تمام پیشرفت و تمدنی که به دست آروده است، دوران طفولیت خود را می گذراند، از این رو از بدبختی و بیچارگی رنج می برد.

وی متذکر شد: اگرانسان به کمال عقل برسد و از منبع لایزال وحی الهی بهرمند شود، چنان در جایگاه کرامت و بزرگواری انسانی قرار می گیرد که در دنیا به خوشبختی کامل و وصف ناشدنی و در آخرت به سعادت و رستگاری خواهد رسید.

صفرزاده تهرانی با اشاره به ویژگی های جامعه مهدوی گفت: باید توجه داشت تار و پود ساختار هر تمدنی را افراد آن می سازند و برای رسیدن به جامعه ای آرمانی لازم است افراد آن جامعه به رشد کافی برسند و جایگاه واقعی خود را پیدا کند و از آن جایی که حکومت جهانی و تمدن مهدوی، مطابق با اهداف همه انبیاء الهی، با هستی و طبیعت هماهنگ است و تنها حکومتی است که می تواند انسان را به رشد و بلوغ رسیده و آن را به سرمنزل کرامت و بزرگواری انسانی برساند و بر همین اساس باید گفت تمدن مهدوی قله تمدن نوین اسلامی است.

وی افزود: حکومت‌ جهانی و ارزشی مهدوی در آن است که سرفصل شکوفایی و اول رشد و تعالی بشری بوده و انسان در پرتو دین و رهبری و حکومت جهانی آن بزرگوار با شکوفایی استعدادها و استفاده از همه ظرفیت های مادی و معنوی، به امنیت، به آرامش، به آبادانی، به رفاه، به پیشرفت، به تمدن واقعی، به کمال واقعی و عدالت واقعی می‌رسد و جهان سرشار از مواهب طبیعی و معنوی می‌شود.

کد خبر 343017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.