۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
کرچگان، سفری در دل زاینده رود+تصاویر

لنجان_آوای خوش پرندگان و درختان درهم تنیده در کنار آبی زلال که این روزها همه در طلب آن هستند زیبایی وصف ناپذیری در دل منطقه ای خوش آب و هوا ایجاد کرده که جان دوباره خواهد داد به خسته دلانی که به دنبال دمی از آرامش هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، این روزها که مردم از شلوغی و آلودگی شهرها خسته شده اند، به دنبال مکانی هستند که بتوانند ساعتی را در آرامشی آرمیده و فارغ از دغدغه های روزمره به تماشای غروب آفتاب بنشینند و شب ها با حضور در حیاط خانه ای آرام به تماشای زیبایی‌های آسمان شب بپردازند از این رو روستاهایی که بافت سنتی و قدیمی خود را حفظ کرده  و دارای طبیعت بکر و زیبا هستند به عنوان مقصدی برای سفر انتخاب می شوند.

بعد از عبور از شهر خوش آب و هوای باغبادران وقتی به سمت سامان حرکت می ‌کنی به راهی پُر پیچ و خم که مثل ماری خوش خط و خال  در حاشیه رودخانه‌ زاینده رود با آرایش رنگارنگ درختان برافراشته گردو و چنار می رسید، جاده‌ ای خلوت با طبیعتی زیبا، نام این روستا کرچگان است.

این روستا حدود پنج کیلومتری باغبادران با درختان سرسبز و زیبا جای خود را باز کرده است و آب خروشان زاینده رود به آن طراوت بخشیده و زندگی را برای ساکنان حاشیه‌ خود به ارمغان آورده است.

به ورودی روستا کرچگان که می رسید بقعه ‌امامزاده محمد، از نوادگان‌امام موسی کاظم(ع) همه را به خود می خواند. برای رسیدن به ساحل زیبای زاینده رود باید از بین درختانی که سر به آسمان ساییده‌اند عبور کنید و در این مسیر می توانید شاخه‌های درختان درهم گره خورده را که چون دالانی زیبا به نظر می‌آیند را به نظاره بنشیندید.

با ورود به بیشه زارهای این روستا از همان ابتدای مسیر، دیدن شاخه‌های درختان درهم تنیده با برگ‌های زرد و قرمز شما را به ادامه مسیر فرامی‌خواند که به ناگاه موسیقی زیبا به گوش می رسد که انسان در آن هیچ نقشی ندارد و این موسیقی از دل طبیعت بر می آید.

صدای زیبای پرندگان، طبیعت بکر و درختان سربه فلک کشیده و صدای رودخانه خروشان و زنده زاینده رود ظرافت آوای دلنشین خود را سر داده و عطر آرامش را در محیط اطراف پراکنده می کنند و این سمفونی زیبا چنان بر دل می نشیند که حسی می کنید لازم است ساعتی را در بیشه زارهای روستای کرچگان اطراق کنید و در آرامشی وصف ناپذیر آن شنونده این موسیقی زیبا باشید.

عبور از رودخانه زاینده رود از میان بیشه زارها و باغات منظره‌ای کم نظیر را پیش چشم آدمی قرار می‌دهد و وقتی که به باغات زیبای این روستا پا می ‌گذارید در سایه سار درختان می توانید از میوه‌ هایی همچون گلابی، هلو و گیلاس نوش جان کنید و جان تازه ‌ای بگیرید چراکه این روستا دارای مردمانی صاحب دل و با صفاست که به میهمان نوازی شهره اند.

کرچگان آثار تاریخی نیز همچون قلعه افراسیاب و برج کبوتر خوان را در دل خود جای داده، برجی که در محله چرخاب واقع شده و بعد از گذشت‌ سالیان طولانی همچنان استوار ایستاده و در مقابل برف و باران قد خم نکرده است.

اگر روزی گذارتان به دیار باغبادران افتاد  به این روستای ساحلی زیبا سفر کرده و دمی را در سایه‌سار درختان این روستا آرام گیرید و از آب زلال زاینده رود جان تازه‌ ای ‌یابید .برای رسیدن به روستای کرچگان کافی است بجای عبور از بزرگراه از شهر باغبادران وارد جاده قدیمی شده و پنج کیلومتر در میان جاده سرسبز و زیبای آن حرکت کنیم.

کد خبر 342976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی عسگری صادق ابادی IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
    8 0
    درود تصاویر بسیار زیبا و جالب است احسنت خسته نباشید