فضای عمومی شهر، صحنه نمایش زندگی روزمره شهروندان است

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: فضای عمومی شهر، صحنه نمایش زندگی روزمره شهروندان بوده و این کارگران زحمت کش و خدوم شهرداری هستند که این صحنه را از هرگونه زشتی و نازیبایی ها که به واسطه زباله ها و... به وجود می آید رهایی می بخشند و زمینه ساز نشاط شهروندان می شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در جمع کارگران شهرداری زرین شهر کارگران را بازوان حرکت قدرتمند جامعه به سمت رشد، تعالی و شکوفایی دانست و اظهار کرد: روز کار و کارگر فرصتی بسیار ارزنده برای ارج نهادن به نقش کارگرانی است که با تلاش و تعهد مثال زدنی نقش خود را در عرصه های مختلف جامعه از جمله مدیریت شهری ایفا می کنند.

وی افزود: فضای عمومی شهر، صحنه نمایش زندگی روزمره شهروندان بوده و این کارگران زحمت کش و خدوم شهرداری هستند که این صحنه را از هرگونه زشتی و نازیبایی ها که به واسطه زباله ها و... به وجود می آید رهایی می بخشند و زمینه ساز نشاط شهروندان می شوند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: یکی از دغدغه هایی که پرسنل شهرداری از آن رنج می بردند حقوق و بیمه است البته باید توجه داشت یکی دغدغه های اساسی شهرداری ها نیز منابع کافی درآمد و تامین هزینه خدمات شهری است و یکی از مهم ترین چالش هایی که در حال حاضر با آن دست به گریبان هستند، تامین منابع مالی مورد نیاز برای انجام وظایف و ماموریت های قانونی و یا نیازها و مطالبات شهروندان و پرسنل است.

وی ادامه داد: متاسفانه تاخیر چندین ماهه پرداخت حقوق و بیمه کارگران شهرداری زرین شهر در سال گذشته یکی از معضلاتی بود که کارگران شهرداری با آن روبه رو بودند چراکه این موضوع زندگی آنان را دچار مشکل و گذران زندگی را برای آنها سخت کرده بود.

محمدی اضافه کرد: بر همین اساس تلاش بسیاری در حوزه خودکوششی انجام گرفت تا بتوانیم چالش های موجود را مرتفع کنیم.

وی عنوان کرد: شهرداری زرین شهر در سال گذشته بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان بدهی داشت که این بدهی‌ها شامل ۱۰ میلیارد تومان بدهی جاری شامل حقوق پرسنل، بیمه و کسورات قانونی و ۳۰ میلیارد تومان بدهی‌های عمرانی بود و ما با شروع فعالیت با حجم عظیمی از حقوق های معوقه، بدهی بیمه پرسنل، بدهی بیمه تکمیلی پرسنل، بدهی به صندوق وام شهرداری، تعاونی مصرف شهرداری مواجه بودیم.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه روزی تمامی پرسنل شهرداری زرین شهر برای کسب درآمد طی پنج ماه توانستیم ۱۲ میلیارد از بدهی شهرداری را پرداخت کرده و بالغ بر ۱۰ حقوق پرسنل را پرداخت کنیم که البته کاری بسیار سخت و دشواری بود که به سرانجام برسانیم.

وی افزود: از سوی دیگر ما با حجم سنگینی از کسورات صندوق وام شهرداری زرین شهر مواجه بودیم و توانستیم بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان به این صندوق پرداخت کنیم که این مهم کمک شایانی به پرداخت وام‌های قرض الحسنه به کارکنان شهرداری داشت.

وی یادآور شد: حدود ۲۰ ماه بود که بیمه تامین اجتماعی پرسنل رسمی شهرداری پرداخت نشده بود که با پیگیری های انجام شده سال گذشته توانستیم بحث سنوات و بیمه تامین اجتماعی این آنان را تسویه کنیم همچنین بحث نیروهای شرکت بازیافت بیمه  نیز در دست اقدام است که بتوانیم این مشکل را با سرعت هرچه بیشتر مرتفع کنیم.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: برای حفظ وضعیت موجود نیازمند برخی جابجایی ها بودیم و بر همین اساس به سمت واگذاری استخر جهان پهلوان تختی و کشتارگاه شهرداری به بخش خصوصی حرکت کردیم و استفاده از برخی نیروهای اداری در حوزه خدمات شهری و قرار داد پیمانکار فضای سبز شهری را کاهش دادیم و این اقدامات باعث شد شاهد صرفه جویی چهار میلیارد تومان در هزینه های شهرداری باشیم.

وی ادامه داد: بودجه شهرداری ابتدای سال ابلاغ شد و باید توجه داشت که امسال سال سختی را پیش رو خواهیم داشت چراکه وضعیت اقتصادی کشور مناسب نبوده، رونق اقتصادی و وضعیت صنعت نابسامان است که باعث شده تعهدات صنایع به درستی در برابر شهرداری ها اجرایی نشود بر همین اساس باید به سمت کسب درآمدهای پایدار حرکت کرد تا بودجه محقق شود.

محمدی اضافه کرد: امروز نیازمند حفظ انسجام و همدلی بین  هستیم تا بتوانیم از بحران های پیش رو عبور کنیم.

وی در پایان با اشاره به بحران آب در شهرستان لنجان گفت: امروز باید به سمت کاهش مصرف حرکت کنیم چراکه بحران آب جدی است و اگر این مسئله مورد توجه قرار نگیرد با چالش مواجه خواهیم شد بر همین اساس پرسنل حوزه فضای سبز باید به سمت کاهش مصرف حرکت کرده تا ضمن حفظ فضای سبز کاهش چشمگیر مصرف را شاهد باشیم.

کد خبر 342966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.