ترویج فرهنگ مهدویت نیازمند اقدامی جهادی است

لنجان-رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان گفت: یکی از مهم ترین نهادهایی که می تواند در راستای ترویج فرهنگ مهدویت مفید واقع شود آموزش و پرورش است چراکه امروز بیش از هر زمان دیگری دانش آموزان ما نیازمند و تشنه آموزه های دینی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام داوود صائبی در نشست ستاد هماهنگی آموزش مهدویت در شهرستان با اشاره به برگزاری گفتمان های دینی در مدارس اظهار کرد: نسل جدید کشور نقش مهم و تاثیرگذاری در آینده نظام دارند و این مهم نیازمند تربیت این نسل در مقطع کنونی بوده و با توجه به اهمیت موضوع باید نسبت به تربیت و آموزش این قشر از جامعه توجه خاصی داشت.

وی افزود: چنانچه نسبت به تعلیم و آموش نسل جدید کشور غفلت و یا کم کاری صورت گیرد، قطعا در آینده خسارت جبران ناپذیری متحمل خواهیم شد بر همین اساس طی چند سال اخیر برگزاری گفتمان های دینی در مدارس شهرستان لنجان مورد توجه قرار گرفته است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: برگزاری گفتمانهای دینی در مدارس تاثیر بسزایی در ارتقاء سطح آگاهی دانش‌آموزان داشته و خوشبختانه استقبال خوبی از سوی دانش آموزان شده است.

وی با بیان اینکه مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا توجه ویژه ای به مباحث تربیتی دارند، ادامه داد: مدارس صدرا یکی از پتانسیل های بالایی است که در حوزه تبلیغات اسلامی مورد توجه قرار گرفته و این مدارس با بهره گیری از اساتید توانمند در زمینه علمی و معنوی دانش آموزان را به دو بال معنویت و علم تجهیز می کنند.

صائبی اضافه کرد: با توجه به اهمیت فعالیت مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا نخستین فعالیت آن در سال ۱۳۸۹ آغاز شد و امروز بالغ بر چهار مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا در شهرستان لنجان مشغول به فعالیت است و ۳۵۰ دانش آموز دوره اول و دوم دخترانه و پسرانه در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه مدارس صدرا مستحکم‌ترین سنگرهای فرهنگی نظام هستند، عنوان کرد: باید توجه داشت سلسله نشست های بصیرتی به صورت مستمر در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا شهرستان لنجان برگزار می شود و بحث مهدویت نیز در این مدارس با جدیت دنبال می شود تا دانش آموزان پس از آموزش بتوانند تقویت فرهنگ دینی را در بین هم سن و سالان خود به خوبی رقم بزنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان با بیان اینکه ترویج فرهنگ مهدویت نیازمند کارهای جهادی است، گفت: یکی از مهم ترین نهادهایی که می تواند در راستای ترویج فرهنگ مهدویت مفید واقع شود آموزش و پرورش است چراکه امروز بیش از هر زمان دیگری دانش آموزان ما نیازمند و تشنه آموزه های دینی هستند و قطعا با آموزش دانش آموزان علاقه مند به بحث مهدویت می توان از این ظرفیت عظیم به خوبی بهره مند شد و مبلغان جوان را تربیت کرد.

وی خاطرنشان کرد: تربیت بیش از دو هزار دانش آموز برای فعالیت در حوزه مهدویت می تواند زمینه جامعه منتظر، ایجاد حس انتظار واقعی در بین دانش آموزان و تبیین وظایف منتظر واقعی را رقم بزند و بر همین اساس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان تمام ظرفیت خود را بکار خواهد گرفت تا شاهد تحقق این مهم باشیم.

کد خبر 342845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.