راه اندازی شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر به ایستگاه آخر رسید

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز مردم توقع دارند پس از سال ها شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر تعیین تکلیف شده و استاندار اصفهان نیز تاکید فراوانی برای بهره برداری از این پروژه دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست بررسی رفع چالش های شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر با اشاره به نرخ بالای بیکاری در شهرستان لنجان، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین چالش های موجود در شهرستان لنجان نرخ بالای بیکاری در این شهرستان بوده درحالی که لنجان شهرستانی صنعتی و دارای ظرفیت های بسیاری است.

وی افزود: متاسفانه امروز در حوزه اشتغال وضعیت خیلی خوبی نداریم و چالش بحران کم آبی نیز بر این موضوع دامن زده و کشاورزان ما نیز به دلیل خشکسالی نمی توانند کشت بهاره داشته باشند و برای اولین سال کشت برنج در این شهرستان انجام نخواهد گرفت که بسیاری از مشاغل وابسته به ان نیز با مشکل مواجه خواهند شد و بر همین اساس ایجاد اشتغال در لنجان، ضرورتی گریز ناپذیر است.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: امروز ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در شهرستان لنجان به اولویت نخست ما مبدل شده چراکه طبق آمار ارایه شده بیش از ۳۰ هزار بیکار در شهرستان وجود دارد و رفع معضل بیکاری مستلزم همدلی و همگرایی همه دستگاه ها و نهادها است.

وی ادامه داد: با توجه به مسئله بیکاری در شهرستان لنجان امروز باید با همدلی و وحدت بیشتر به سمت اتمام و بهره برداری ار پروژه های نیمه تمام که در حوزه اشتغال تاثیرگذار هستند گام برداریم تا شاهد ایجاد اشتغال برای جوانان و کاهش نرخ بیکاری این شهرستان باشیم.

صفرخانلو اضافه کرد: پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر از جمله پروژه هایی است که می تواند تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم داشته باشد که متاسفانه به دلایل مختلف امروز همچنان نیمه تمام باقی مانده و با توجه به اهمیت موضوع هرچه سریعتر باید تعیین تکلیف شود.

وی اشتغالزایی را یکی از رهاوردهای توسعه صنعت حمل و نقل جاده ای در شهرستان لنجان دانست و عنوان کرد: بهره برداری از پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر نقش کلیدی در توسعه منطقه دارد و تحول بزرگی را در حوزه اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی این شهرستان ایجاد می کند.

فرماندار شهرستان لنجان گفت: نباید فراموش کرد صنعت حمل و نقل جاده ای از جمله صنعت هایی است که اشتغالزایی دایمی را به همراه داشته و با توجه به حضور صنایع مادری همچون ذوب آهن، فولاد سبا و... در شهرستان لنجان راه اندازی این شهرک می تواند نقش مهمی را در حوزه اشتغال ایفا کند.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: امروز مردم توقع دارند پس از سال ها شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر تعیین تکلیف شده و استاندار اصفهان نیز تاکید فراوانی برای بهره برداری از این پروژه دارند و اعلام کرده اند خردادماه برای افتتاح این پروژه به شهرستان لنجان سفر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه هایی که موجب اشتغالزایی می شوند با کسی شوخی نداریم، متذکر شد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولان ارشد شهرستان لنجان و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان برای ساخت ورودی و خروجی های شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است که این مهم خود گره بزرگی را از این پروژه باز خواهد کرد.

کد خبر 342776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.