حفظ انقلاب و اسلام با سلب آزادی محقق نمی شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: من هشدار می دهم که حفظ و نگهداری انقلاب و اسلام با سلب آزادی محقق نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی مطهری در نشستی تحت عنوان «شهید مطهری و آینده انقلاب اسلامی» در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: با نگاه درست به مهدویت و با توجه به اینکه در قرآن ذکر شده که زمین هیچ گاه از حجت خدا خالی نخواهد ماند، ظهور حضرت حجت نه تنها برای شیعیان، بلکه برای اهل سنت نیز یک مسئله جدی است و طبق گفته حضرت علی(ع) «قبل از ظهور مهدی جنگ های مهیب و بزرگی پیش می آید و چیزهایی رخ می دهد که شما نمی دانید و در زمان ظهور، زمین همه معادن و امکانات  خود را بیرون می‌ریزد و قانون کشف نشده ای باقی نخواهد ماند».

وی با اشاره به گفته بزرگان از نابودی بشر و زمین گفت: طبق گفته انیشتین، بشر گور خود را به دست خود می‌کند، اما ما چنین دیدگاهی به بشر و جهان هستی نداریم؛ چراکه بشر تا کنون پرتگاه های زیادی را پشت سر گذاشته و جهان صاحبی دارد به نام «خدا».

مطهری خاطر نشان کرد: حکومت واحد جهانی در همه دنیا مطرح است و حتی متفکران دنیا نیز معتقدند راه حل مشکلات جهانی تشکیل چنین حکومتی است و چه بسا دور از انتظار هم نیست، اما ظهور حضرت مهدی(عج) با انقلاب انفجاری همراه نیست و شهید مطهری هم انقلاب را همراه با آگاهی و دانایی می داند و نه انفجاری. انقلاب مهدی مانند میوه است که باید تکامل خود را طی کند و به ثمر برسد و نه مانند دملی که منتظر انفجار و نابودی خود به خودی آن باشیم و خاطرمان باشد که انقلاب مهدی هیچ تکلیفی را از ما ساقط نمی کند.

شهید مطهری وآینده انقلاب

فرزند آیت الله مطهری گفت: ریشه شهادت شهید مطهری این بود که ایشان بر خلوص فکری و ایدئولوژی انقلاب تاکید داشت و زمانی که بحث تغییر تفکر مجاهدین خلق را مطرح کرد، دشمنی ها با ایشان آغاز شد. شهید مطهری معتقد بود که این گروه دچار نفاق شده و به دروغ از اسلام دم می زنند، بنابراین مجاهدین تصور می‌کردند که شهید مطهری با آنها مخالف است، اما ایشان کسی بود که بیشترین تاکید را بر آزادی بیان و تفکر داشت.

وی افزود: شهید مطهری سخنرانی های زیادی را در مورد آینده انقلاب داشتند، ایشان از اسفند ۱۳۵۷ ، یعنی درست یک ماه بعد از پیروزی انقلاب، در مسجد فرشته تهران در مورد آینده انقلاب و مسائلی که بعدا اتفاق خواهد افتاد بحث می کردند و اینها همه نشان از آمادگی ایشان دارد و کتابی جامع تر از کتاب ایشان در این مسائل نیست.

مطهری تأکید کرد: ویژگی انقلاب اسلامی ایران این است که همه آرمان های خود از جمله عدالت، آزادی و استقلال را در قالب اسلام جای می دهد و این مفهوم و  مقصود با معنای این مفاهیم در اروپا تفاوت دارد. برای مثال مفهوم عقیده به طور کل در اروپا آزاد است، اما اسلام با چنین مفهومی مخالف است و عقاید را بر اساس فکر و منطق قبول دارد. در اروپا مرز آزادی فردی را احترام به آزادی دیگران می دانند، ولی در اسلام، آزادی فردی، منوط به  آزادی فرد و جامعه است؛ یعنی فرد علاوه بر اینکه به دیگران صدمه نزند، نباید به جامعه نیز لطمه وارد کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: من  هشدار می دهم که حفظ و نگهداری انقلاب و اسلام با سلب آزادی محقق نمی شود. نمونه دموکراسی و آزادی از منظر اسلام در زندگی و حکومت امام علی(ع) به خوبی قابل مشاهده است؛ ایشان می فرمایند که با من راحت صحبت کنید،  آشکارا مرا نقد کنید و مانند سلاطین با من برخورد نکنید.

با حجاب اختیاری که منجر به برهنگی می شود، مخالفم

وی با بیان اینکه با حجاب اختیاری مخالف است، گفت: چه بسا هم اکنون موارد بی حجابی وجود دارد و کسی هم کاری به کار آنها ندارد، اما مسئله حجاب را قران یک فرض واجب قرار داده است و حجاب اختیاری منجر به برهنگی می شود که من با این مسئله مخالف هستم.

مطهری در مورد فیلم منتشر شده اخیر در رابطه با درگیری دختران بی حجاب با پلیس گفت: مقاومت در برابر پلیس غلط است، البته پلیس هم اگر مرتکب اشتباهی شود باید جداگانه و در موقع خودش مجازات شود.

مطهری در مورد اعتراضات و اغتشاشات اخیر گفت: عده ای برای ضربه زدن به دولت، اعتراضات دی ماه را به راه انداختند، اما کار از دست‌شان در رفت و منافقین و سلطنت طلبان وارد شدند.

وی تأکید کرد: نکته شایان ذکر این است که فشار خارجی بر کشور از قبل از انقلاب بوده و اکنون با ریاست ترامپ بیشتر هم شده است؛ نفتی که می فروشیم پول آن به راحتی باز نمی گردد و کشورهای دیگر هم از ترس با ایران همکاری لازم را نداشته و سرمایه گذاری سخت شده است که ریشه این ها به اهداف و ارمان های انقلاب اسلامی بر می گردد و همه اینها ریشه در سوء مدیریت ندارد.

قانون اساسی اگر درست اجرا شود ظرفیت های خوبی دارد

این نماینده مجلس افزود: دشمن قدرت جهانی و قلدرمابانه دارد و مصمم به نابودی انقلاب است، البته این مشکلات برای مردم تازگی ندارد و در دوران انقلاب هم بوده، اما در آن زمان روحیه مردم بهتر بود؛ چراکه تربیت و تحولی که امام در روح مردم ایجاد کرده بود باعث می شد مردم خود را بدهکار انقلاب بدانند و مقاومت بیشتری داشته باشند، اما در حال حاضر اینگونه تفکرها از میان رفته بنابراین لازم است وحدت و همدلی ها بیشتر شود و از کوبیدن متقابل دست برداشت.

مطهری گفت: درست است که دولت در بسیاری از موارد نقص هایی دارد و نتوانسته عدالت را به خوبی اجرایی کند، اما باید منصف بود و ایران اکنون را با قبل از انقلاب مقایسه کرد که قبل از انقلاب ما دوست رژیم صهیونیستی بودیم و شاه اراده و استقلال اقتصادی نداشت، اما اکنون هیچ اتفاقی در خاورمیانه نمی افتد؛ مگر اینکه نظر ایران در آن دخیل باشد.

وی افزود: بنابراین باید مشکلاتی که در حوزه اجرای عدالت، سیاست داخلی، رفتار با منتقدان و سوگیری‌های غیر ضروری وجود دارد را اصلاح کرد و نگاه ها را تغییر داد. قانون اساسی ما اگر درست اجرا شود ظرفیت های خوبی دارد، برای مثال فصل ۳ آن مربوط به حقوق ملت است و نکات خوبی در این باره ذکر شده است.

وی همچنین در رابطه با کارنامه لیست امید گفت: عملکرد لیست امید خیلی درخشان نبوده، اما نا امید کننده هم نیست.

کد خبر 342757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.