جایگاه شوراها به صورت جدی به رسمیت شناخته نشده است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هنوز به طور جدی جایگاه و توان شوراهای کشور در اداره امور محلی به رسمیت شناخته نشده است و این درحالی است که اعضای شوراها به عنوان منتخبین مردم آشناترین و دلسوزترین افراد نسبت به مصالح مردم و امور محلی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین ظهر امروز (یکشنبه) در آیین گردهمایی شوراهای شهر و روستا در تالار شهروند اصفهان اظهار کرد: همه مسئولان به لزوم احیای زاینده‌رود و جلوگیری از تجاوز به حق آبه‌های قانونی و شرعی مردم تاکید دارند.

وی ادامه داد: در شرایط خشکسالی و بحرانی فعلی که تامین آب آشامیدنی شهرها نیز با مشکل مواجه شده برداشت های غیرمجاز و غیر قاتونی استان بالا دست اصفهان می تواند باعث بروز حوادث ناگوار در مناطق مختلف استان شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان بر لزوم مدیریت سختگیرانه در مصرف آب تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از برداشت های غیرمجاز باید اقدامات مناسبی انجام شود.

معین با اشاره به فرمان امام راحل در سال۵۸ مبنی بر تشکیل شوراها با توجه به اصول قانون اساسی، افزود: تا رسیدن به موارد مطرح شده در فرمان امام خمینی(ره)  و قانون اساسی و مطالب عنوان شده در پیام مقام معظم رهبری در تشکیل شوراها، راه زیادی مانده است و هنوز به طور جدی جایگاه و توان شوراهای کشور در اداره امور محلی به رسمیت شناخته نشده است و این درحالی است که اعضای شوراها به عنوان منتخبین مردم آشناترین و دلسوزترین افراد نسبت به مصالح مردم و امور محلی هستند.

وی تاکید کرد: منابع درآمدی تعریف شده در قانون شهرداری‌ها و محدودیت‌هایی که بخشنامه‌های وزارتی ایجاد می‌کند مانع تامین مخارج شهرها می‌شود که جا دارد سهم مناسبی از عوارض ملی مانند عوارض سوخت و مالیات بر درآمد برای مخارج شهرها در نظر گرفته شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن انتقاد از برخی قوانین که منابع درآمدی شهرها مانند سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده را محدود می‌کند، خاطرنشان کرد: درخواست اختصاص بخش مناسبی از اعتبارات عمران شهری در قانون بودجه کشوری را برای شهرداری‌ها دارم.

کد خبر 342756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.