اصلی ترین هدف دشمنان، ناامید کردن مردم ایران است

رییس جمهور گفت: در ذهنم وزرا را به دو دسته تقسیم کرده ام؛ هر دو دسته آدمهای خوبی هستند، اما بخشی از آنها هوای نا امیدی در سر دارند.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، در مراسم گرامیداشت هفته کارگر که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، هفته تجلیل از خدمات و مجاهدت‌های کارگران را تبریک گفت و افزود: امسال این هفته مصادف با ایام میلاد پربرکت مهدی موعود امام زمان‌(عج) شده که این روز را به همه کارگران و همه ملت بزرگ ایران تبریک می گویم.

وی ادامه داد: اعتقاد ما به امام دوازدهم و مهدویت و روز ظهور، امید برای تحقق عدالت جهانی به دست آن بزرگوار است. این امید به ما می گوید مسیر و آینده درخشانی پیشروی بشریت است و این تفکر ما متفاوت از سایر تفکرات است. عده‌ای آینده تاریخ را تاریک می بینند اصلا این تفکرکه فردا روز بدی است و یا سال بعد سال سختی است و روز به روز در مشکلات بیشتری قرار می گیریم درست نیست و با منطق اعتقادی و فرهنگی ما سازگار نیست. یک مومن و یک مسلمان باید معتقد به گشایش روزهای آینده باشد.

وی ادامه داد: در روایات تاکید شده «افضل اعمال امتی، انتظار الفرج» یعنی هیچ عملی بالاتر و بهتر از انتظار  گشایش نیست. «فرج» یعنی گشایش و باز شدن گره‌ها. هر روز، هر هفته، هر ماه و هر سال  باید معتقد به باز شدن امور باشیم. اصلا ناامیدی چه فایده‌ای دارد. فرض بگیرید سال آینده سال سختی است. آیا درست است که از حالا غصه سال آینده را بخوریم باید همواره به آینده با اتکا به خدواند متعال امیدوار باشیم.

در ذهنم وزرا را به دو دسته تقسیم کرده ام؛ امیدوار و نا امید

رییس جمهور گفت: در ذهنم وزرا را به دو دسته تقسیم کرده ام و هر دو دسته آدمهای خوبی هستند، اما بخشی از آنها هوای نا امیدی در سر دارند. برخی با اشاره به  بودجه آن را کم می دانند یا وضعیت فروش و انتقال درآمدهای نفتی را خوب نمی دانند. این عده در اول، وسط و آخر دولت سخن ناامید کننده دارند یا برخی از آنها وقتی سخن از باران و خشکسالی می شود صحبت از واردات محصولات می کنند.

روحانی ادامه داد: اما عده‌ای هم امیدوارانه حرف می زنند. مثلا می گویند اگر باران کم است باید الگوی کشت را تغییر دهیم یا به کشاورزان در فلان منطقه سفارش کنیم فلان محصولات آب‌بر را کشت نکنند.

وی اصلی ترین هدف دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران را ناامید کردن مردم دانست و افزود: دشمنان می خواهند مردم ایران را ناامید کنند.

رییس جمهور با اشاره به اظهارات یکی از مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ایران چهلمین سال انقلابش را نخواهید دید، گفت: به کوری چشم شما ما وارد چهلمین سال شده‌ایم و ۲۲ بهمن امسال را جشن خواهیم گرفت.

منبع: ایسنا

کد خبر 342708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.