قهرمانی از دست ذوب‌آهن پرید/ نایب قهرمانی کمترین حق اصفهانی‌ها

تیم فوتبال ذوب‌آهن اگر در هفته‌های ابتدایی لیگ با کیفیت بالاتری بازی کرده بود در این فصل شانس کسب عنوان قهرمانی را هم پیدا می کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعدازظهر روز شنبه ۲۷ خرداد سال قبل که مراسم معارفه امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال ذوب‌آهن در سالن خانه وزنه‌برداری اصفهان برگزار شد این سوال در ذهن بسیاری از علاقمندان به فوتبال و به خصوص هواداران ذوب‌آهن وجود داشت که مدیریت این باشگاه چه چیزی در امیر قلعه‌نویی دیده که قید همکاری با مجتبی حسینی به عنوان سرمربی تیم چهارم لیگ را زده است.

ذوب‌آهن در آن روزها به تازگی لیگ شانزدهم را تمام کرده بود و در کورسی شانه به شانه با سپاهان توانسته بود روی پله چهارم جدول لیگ بایستد که همین عنوان در ادامه به نوعی اسباب آسیایی شدن ذوب‌آهن به جای نفت تهران را فراهم کرد.

در آن روزها منطقی‌ترین استدلال در مورد آمدن قلعه‌نویی و رفتن مجتبی حسینی به این موضوع بر می‌گشت که ذوب‌آهن قرار است در لیگ هفدهم بر روی یکی از پله‌های سه گانه جدول لیگ قرار بگیرد تا این جابجایی از لحاط منطقی موفق جلوه کند و حتی پنجمی در لیگ هم می‌توانست آمدن امیر قلعه‌نویی به اصفهان را به زیر سوال ببرد آن هم در شرایطی که قلعه‌نویی فصل شانزدهم با تراکتو رسازی عملکرد خوبی به جا نگذاشته بود و با حضورش در ذوب‌آهن بر روی لبه تیغ قرار گرفت.

عملکرد متوسط ذوب‌آهن در نیم فصل اول که گاهی فوتبالی با کیفیت به نمایش می‌گذاشت و گاهی در شکست دادن معمولی‌ترین تیم‌های لیگ هم عاجز بود کار را به جایی رساند که در پایان هفته چهاردهم لیگ و در روزی که ذوب‌آهن در استادیوم آزادی با ۴ گل از پرسپولیس شکست خورد زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی امیر قلعه‌نویی و اخراج محترمانه او به گوش رسید اما با دستوری که از بالا به هیئت مدیره ذوب‌آهن و شخص مدیرعامل وارد شد قلعه‌نویی این فرصت را پیدا کرد تا کار را با ذوب‌آهن ادامه دهد.

شاید تلخ‌ترین روز فوتبال ذوب‌آهن در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر مربوط به روزی باشد که این تیم در شروع نیم فصل دوم در استادیوم نقش جهان تن به تساوی خانگی در مقابل سیاه‌جامگان داد و اعتراض گسترده هواداران نسبت به عملکرد تیم و بازیکنان کار را به جایی رساند که حتی گفته می‌شد هیئت مدیره باشگاه تشکیل جلسه فوق‌العاده داده تا در مورد نیمکت تیم تصمیم‌گیری کند. با این وجود ذوب‌آهن به پای قلعه‌نویی ماند تا تیمی که در پایان هفته شانزدهم با ۲۰ امتیاز روی پله نهم جدول لیگ قرار داشت به یکباره متحول شود و بردهای متوالی ذوب‌آهن از هفته ۱۷ تا هفته۲۲ کاری کرد که نماینده فوتبال اصفهان به جمع مدعیان اضافه شود.

در آن روزها باز هم تصوری در مورد نایب قهرمانی ذوب‌آهن وجود نداشت ولی جذاب‌ترین قسمت لیگ بعد از قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس مربوط به کورس نایب قهرمانی بود که به صورت روزانه بین ذوب‌آهن، استقلال و سایپا جابجا می‌شد، در نهایت اصفهانی‌ها با برتری در مقابل پرسپولیس و سبقتی که در هفته ۲۹ گرفتند خودشان را به نایب قهرمانی نزدیک کردند تا با پیروزی در هفته سی‌ام بتوانند حضور خودشان در لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کنند. این نایب قهرمانی بدون شک لایق ذوب‌آهن و عملکرد فوق‌العاده این تیم در نیم فصل دوم لیگ بود و فقط حیف که موتور اصفهانی‌ها دیر روشن شد وگرنه امروز ذوب‌آهن شاید اولین عنوان قهرمانی خودش در لیگ را هم بدست آورده بود.

کد خبر 342662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.