ارتباط ساختار مغز با علائم سندروم پاهای بیقرار

افرادی که مبتلا به سندرم پاهای بیقرارهستند ممکن است دچار تغییراتی در قسمتی از مغز شده باشند که اطلاعات حسی را پردازش می‌کند.

به گزارش سرویس علمی ایمنا، سندروم پاهای بیقرار یک اختلال است که اغلب هنگام عصر و شب اتفاق می‌افتد و حس ناراحت‌کننده و غیرقابل تحملی را برای حرکت پاها ایجاد می‌کند، این اختلال بر خواب فرد نیز می‌تواند تاثیر منفی بر جایی بگذارد.
در برخی موارد ممکن است، انجام ورزش این علائم را کاهش دهد. گاهی اوقات نیز ممکن است این سندروم بر اثر کمبود آهن اتفاق بیفتد که به منظور رفع آن مکمل‌های آهن تجویز شود، در مواقع حاد نیز مصرف داروها در برطرف کردن علائم تاثیر مثبتی دارند، اما در صورت مصرف طولانی مدت، عوارض جانبی بسیاری را به دنبال خواهند داشت.

محققان به منظور انجام این پژوهش، آزمایشی را بر 28 بیمار مبتلا به علائم شدید پاهای بیقرار انجام دادند؛ این افراد به طور متوسط 13 سال به این اختلال دچار بودند. مغز مبتلایان این سندروم توسط تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) با مغز 51 نفر از افراد سالخورده که دچار این اختلال نبودند مورد مقایسه قرار گرفتند.

محققان دریافتند افرادی که مبتلا سندرم پاهای بیقرار هستند ضخامت متوسط بافت مغزی شان در ناحیه ای از مغز که اطلاعات حسی را پردازش می کند، شاهد کاهش 7.5 درصدی بوده است.

علاوه بر این، محققان کاهش قابل توجهی در ناحیه‌ای از مغز که فیبرهای عصبی یک طرف مغز را به طرف دیگر متصل می‌کردند، کشف کردند.

دکتر LEE ، نویسنده ارشد این پژوهش می گوید: "در حالی که این مطالعه احتمال ارتباط بین بروز علائم و ناحیه ای از مغز که اطلاعات حسی را پردازش می کند نشان می دهد، ممکن است که در واقع بروز علائم به اختلال عملکرد در بخش های دیگر سیستم حسی مرتبط باشد."

این پژوهش در "American Academy of Neurology" منتشر شده است.

کد خبر 342642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.