ترویج نشاط اجتماعی وظیفه همه دستگاه‌ها است

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: ترویج نشاط اجتماعی در حوزه جوانان و آگاهی‌بخشی در این زمینه به تمام دستگاه‌ها مربوط می‌شود.

محمد سلطان‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا و به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، در خصوص موضوع نشاط و امیدواری جوانان اظهار کرد: نشاط با شادی متفاوت است و تصور و ادراک همه جانبه در خصوص جنبه های مختلف زندگی شامل ثروت، عدالت، تساوی و خوشبختی به معنای نشاط است. نشاط یک برداشت است و تمام جوامع سعی کرده‌اند به موضوع نشاط اجتماعی توجه کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به وضعیت امروز جوانان ایران، افزود: امروز جوان ایرانی تصور خوبی در خصوص دارایی‌ها و زندگی خود ندارد در حالی که افراد در گذشته اگرچه این وضعیت مالی و امکاناتی را نداشتند اما بیشتر از نسل امروز احساس ثروتمندی و دارایی داشتند.

وی با ابراز تاسف از برخی تصورات و نگاه‌های منفی در بین جوانان، تصریح کرد: آنچه بیش از همه در روزگار کنونی بدان توجه می‌شود، مسایل منفی است و اگر موفقیت یا توفیقی در جامعه منتشر می‌شود متاسفانه جوانان با بی‌اعتمادی به آن نگاه می‌کنند و اخبار منفی را بیشتر از اخبار مثبت قبول دارند و این به معنای انتشار افکار منفی به دیگران است و همین موضوع، تصورات ما را به شکل وحشتناکی به تنزل در می‌آورد.

سلطان حسینی با اشاره به فعالیت صدها سمن در حوزه جوانان در اصفهان، گفت: ترویج نشاط اجتماعی در حوزه جوانان و آگاهی‌بخشی در این زمینه به تمام دستگاه‌ها مربوط می‌شود و وظیفه همه آن ها است، بر این اساس تلاش اداره ورزش و جوانان نیز بر این است که در این حوزه فعالیت‌های اثرگذاری داشته باشد.

وی با ابراز تاسف از توجه بیش از حد افراد در فضای مجازی به اخبار منفی، گفت: اداره ورزش و جوانان تلاش می کند که آگاهی‌بخشی در حوزه فعالیت‌های مثبت را بالا برده و رسانه‌های خبری مجاز نیز باید در زمینه انتشار اخبار مثبت تلاش کنند چراکه اخبار مثبت و دیده شدن فعالیت‌ها می تواند افزایش‌دهنده نشاط اجتماعی در جامعه باشد.

سلطان حسینی با انتقاد از تخریب‌هایی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد، گفت: امیدواریم روی آوردن به پیام‌رسان‌های داخلی همزمان با استفاده از فرصت‌های مثبت از این فضا باشد زیرا تا به حال بیشتر از آنکه از فرصت‌های این فضا استفاده شود  تهدیدهای آن مورد قرار گرفته است و این اداره در حال تشکیل گروه‌هایی است که اخبار مثبت و واقعی را به مردم نشان دهد.

وی با تاکید بر اینکه تمام برنامه‌های اداره ورزش‌ و جوانان به موضوع نشاط و امیدآفرینی توجه دارد، تصریح کرد: توجه به موضوع نشاط و امیدواری قطعا افزایش‌دهنده سلامتی خواهد بود و به شدت این امر مبحثی چندجانبه است که بسیاری از دستگاه‌ها در آفرینش چنین فضایی نقش دارند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان با بیان اینکه رسانه‌ها باید بیش از آنچه درحال حاضر دیده می شود به انتشار اقدامات مثبت دستگاه‌ها بپردازند، گفت: علاوه بر حوزه کشوری در اصفهان در طول روز اقدامات و پروژه‌های مثبت مختلفی صورت می‌گیرد که متاسفانه چندان اطلاع‌رسانی نمی‌شود، در صورتی که انتشار اخبار در زمینه فعالیت‌هایی که در حال انجام است خود برای مردم امیدوارکننده است.  

برنامه های اداره ورزش و جوانان استان در هفته جوان

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هفته جوان که از امروز شنبه_هشتم اردیبهشت‌ماه_ آغاز می شود که برای هر یک از روزهای هفته یک شعار انتخاب شده است و بر این اساس روز شنبه با عنوان "جوان ایرانی، امیدواری، آینده"، یک‌شنبه "جوان ایرانی، مشارکت و مسوولیت‌پذیری اجتماعی"، دوشنبه "جوان ایرانی، اقتدار و عشق به وطن"، سه‌شنبه "جوان ایرانی، مهارت‌افزایی، کارآفرینی و اشتغال"، چهارشنبه "جوان ایرانی، معنویت و انتظار"، پنج شنبه "جوان ایرانی، خانواده و محیط‌زیست" و هم‌چنین برای روز جمعه شعار "اردیبهشت جوان، جوان ایرانی، سلامت ورزش و نشاط اجتماعی" انتخاب شده است.

رامین نعمیمی ضمن اشاره به برنامه‌های این اداره کل در هفته جوان، افزود: اکران اختصاصی فیلم "به وقت شام" با حضور ۸۰۰ نفر از اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان، مراسم تجلیل از خانواده شهید حججی، دیدار با امام جمعه محترم اصفهان با حضور دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان، افتتاح خانه جوان استان اصفهان با حضور مسوولین استانی و استاندار اصفهان، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور استاندار اصفهان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، همایش عصرانه جوانی با حضور مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ازجمله برنامه های اداره ورزش و جوانان استان درخصوص هفته جوان است.

رامین نعیمی افزود: هم‌چنین جشنواره نشاط و امید جوانان و تجلیل از ۴۰ جوان برتر استان اصفهان، برگزاری کرسی‌های جوان و عدالت اجتماعی، برگزاری همایش آشوب‌های شغلی، برگزاری تورهای گردشگری با عنوان عصرانه جوانی در شهر اصفهان، برگزاری نمایشگاه توانمندی سمن‌های جوان(پیاده راه جوان) رونمایی از سامانه خدمات سمن‌های جوان استان، برگزاری تورهای علمی با عنوان جوان و فناوری‌های نوین، سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه استان و شهرستان‌ها با حضور جوانان و مسئولین این حوزه، استفاده رایگان جوانان از فضاهای ورزشی و استخر به طور رایگان یا نیم‌بها، احیای برنامه‌های نیمه شعبان با موضوع جوان و احیای مهدویت، جشنواره عکس کودکان فراموش شده، مسابقه خاطره‌نویسی با موضوع کودکان کار را بخش های دیگر این اداره کل در خصوص هفته جوان در شهر اصفهان و شهرستان های استان است.

کد خبر 342634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.