۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
نایب قهرمانی ارزشمندتر از قهرمانی!

سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب آهن گفت: ما هم می‌توانیم بازیکنان تراز اول کشور را به خدمت بگیریم و قهرمان شویم اما نایب قهرمانی با بازیکنان بومی ارزشمندتر از قهرمان شدن با بازیکنان غیربومی است.

فریبا صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در پاسخ به این سوال که چرا تیم والیبال بانوان ذوب آهن چند سالی است موفق به کسب مقام قهرمانی لیگ برتر نمی‌شود؟ اظهار کرد: سال گذشته و امسال ذوب آهن در نیم‌ فصل قهرمان بوده اما حریفان ذوب آهن مثل بانک سرمایه یا پیکان در نیم فصل دوم بازیکنان تیم‌های منحل شده تهرانی یا لژیونر جذب می کنند.

ذوب آهن توان مالی برای تقویت تیم ندارد

وی ادامه داد: حریفان ذوب آهن چون توان مالی قوی دارند در نیم‌فصل دوم تیم خود را تقویت می‌کنند اما ما مجبور هستیم با همان ترکیب ۹۰ درصد بازیکن بومی مسابقات را تا پایان فصل ادامه دهیم ضمن اینکه رده سنی بازیکنان حاضر در تیم والیبال ذوب آهن جوانان و امید است. همچنین امکان جذب بازیکنان تراز اول توسط ذوب آهن نسبت به تیم‌های پیکان و سرمایه کمتر وجود دارد چراکه توان مالی تیم ذوب آهن نسبت به تیم های دیگر کمتر است و سقف قرارداد بازیکنان باهم تفاوت دارد.

 از ما سکو نمی‌خواهند

صادقی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید خوب نیست هر ساله ذوب‌آهن فقط به دلیل در اختیار نداشتن بودجه مالی قوی برای جذب بازیکنان تراز اول کشور، سکوی قهرمانی را از دست می دهد؟ تصریح کرد: این موضوع به سیاست باشگاه برمی‌گردد. باشگاه ذوب آهن در دو سال گذشته از ما فقط حضور آبرومند در لیگ برتر خواسته است و با توجه به شرایط مالی که برای باشگاه‌ وجود دارد از ما سکو نخواسته‌اند و هدف باشگاه بیشتر داشتن یک تیم والیبال خوب در بخش بانوان است و در کنار آن اگر سکو نیز کسب کنیم استقبال می‌کند اما هدف قهرمانی نیست.

هدف باشگاه ذوب آهن جوانگرایی و استفاده از بازیکنان بومی است

سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب آهن خاطرنشان کرد: باشگاه ذوب آهن جوانگرایی و استفاده از بازیکنان صددرصد بومی را در سال ۹۷ در دستور کار خود قرار داده و اعتقاد دارد اگر تیم یک یا دو سال هم نتیجه نگیرد، اشکالی ندارد و به ما گفته‌اند سعی کنید والیبالیست‌های جوان را وارد لیگ برتر کنید. ما هم مجبور هستیم با توجه به سیاست باشگاه عمل کنیم ضمن اینکه مباحث مالی را باشگاه تأمین می‌کند و از عهده من خارج است.

وی افزود: ما هم می‌توانیم مثل تیم‌های آقایان یا تیم‌های تهرانی، بازیکنان غیربومی جذب کنیم و تیم را قهرمان کنیم اما فکر می‌کنم نایب قهرمانی با ۹۵ درصد بازیکن بومی ارزش بیشتری از قهرمانی با ۱۰ بازیکن غیر بومی دارد. فکر می‌کنم این حرکت  ارزشمندتر از قهرمانی با افراد غیربومی است. در مدت دو، سه سال گذشته آمار مهاجرت والیبالیست‌های دختر اصفهان بسیار ناچیز است، فقط مائده برهانی و شبنم علیخانی برای تیم‌های غیراصفهانی بازی می‌کنند و بقیه بازیکنان در تیم ذوب آهن حضور دارند. بازیکنان مازاد را هم به‌عنوان کمکی در اختیار استان‌های دیگر قرار می دهیم تا با حضور در لیگ دسته یک کسب تجربه کنند.

صادقی در مورد جذب بازیکن برای فصل ‌پیش‌رو تأکید کرد: هنوز باشگاه ذوب آهن به صورت رسمی جلسه‌ای در این خصوص برگزار نکرده و نمی‌دانیم هدف باشگاه امسال چیست اما سال گذشته آذری در صحبتی شفاهی به من گفت سال آینده برنامه‌ریزی تیم فقط استفاده از بازیکنان جوان و بومی باشد.

قصد وارد کردن حاشیه در تیم نداریم

سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب آهن در خصوص تقویت بازیکنانی بومی برای کسب مقام قهرمانی، اظهار کرد: تقویت داشته‌ها به مباحث مالی بالایی نیاز دارد و برای این منظور باید بازیکنان خارجی یا بازیکنان سطح یک تیم‌های بانک سرمایه یا پیکان را جذب کنیم، آن ها مبلغ قرارداد خود را به صورت یک جا و همان زمان می‌خواهند. درست است باشگاه ذوب آهن قراردادها را به‌صورت کامل پرداخت می‌کند اما بعضاً زمان‌بر است و این بازیکنان با وجود این شرایط حاضر نیستند برای ذوب آهن بازی کنند.

صادقی اضافه کرد: ما هم به این دلیل که نمی‌خواهیم حواشی وارد تیم شود، ترجیح می‌دهیم سرمایه‌ای که قرار است باشگاه ذوب آهن هزینه کند داخل استان باشد تا بتوانیم سالیان سال تیم را حفظ کنیم و در لیگ برتر حضور داشته باشیم.

حضور آبرومند هر ساله والیبال ذوب آهن در لیگ برتر

وی خاطرنشان کرد: باید این را هم مدنظر قرار داد که تیمی مثل بانک سرمایه سال گذشته هزینه بالایی برای کسب عنوان قهرمانی می‌کند اما امسال انصراف می‌دهد یا تیم‌هایی مثل پیکان یا دانشگاه آزاد هر ساله در لیگ برتر حضور ندارند اما ذوب آهن هر ساله حضور خوب و آبرومندی در مسابقات لیگ برتر دارد که این موضوع ارزشمند است.

وی در مورد زمان شروع تمرینات تیم ذوب آهن برای حضور در لیگ برتر پیش‌رو، افزود: اکثر بازیکنان در اردوهای تیم ملی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان هستند و بقیه بازیکنان هم برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور که مرداد ماه برگزار می‌شود، آماده می‌شوند. با توجه به اینکه مسابقات لیگ برتر به‌طور معمول در نیمه دوم سال برگزار می‌شود، پس از پایان مسابقات قهرمانی کشور و اردوهای تیم ملی، اگر باشگاه ذوب آهن تمایل به تیمداری در لیگ برتر والیبال بانوان باشد از اوایل شهریورماه تمرینات اصلی ذوب آهن را آغاز می کنیم.

کد خبر 342627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.